Новини » Економіка Читать эту новость на русском

Другий тайм держбюджету: Що змінили у проєкті кошторису України на 2021 рік і чому

Топ-новина
Топ-новина
Можливо, держбюджет на 2021 рік скоро ухвалять Фото з відкритих джерел

До кінця року лише місяць, а парламент досі не проголосував за держбюджет

На початку листопада Верховна Рада України схвалила проєкт державного бюджету на 2021 рік. Проте ніщо в Україні не буває легко і з першого разу, тому документ відправили на кілька тижнів на доопрацювання. Зрештою, 26 листопада уряд схвалив оновлену його версію до другого читання у Верховній Раді.

Далі розповідаємо про другу редакцію проєкту держбюджету на наступний рік та її відмінності порівняно з першим варіантом.

Що змінилося у проєкті держбюджету-2021

Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль повідомив, що уряд врахував більшість наданих народними депутатами пропозицій, виходячи з пріоритетності видатків, а також з можливостей ресурсної частини бюджету і стану економіки.

Прем’єр зазначив, що наступного року уряд очікує ріст економіки, що дозволить продовжити збільшення видатків на медицину, освіту і оборону.

"На 2021 рік пропонуємо збалансований бюджет, в якому не передбачається збільшення податків для бізнесу й водночас покращується фінансування і соціальної сфери, і медицини, і надати підтримку підприємцям, які постраждали від пандемії", - так Шмигаль прокоментував оновлений проєкт кошторису країни. 

Новини за темою: Кабмін пропонує з наступного року додатково підвищити зарплати в прокуратурі, – ЗМІ

Нові цифри другої версії проєкту держбюджету-2021

Про доходи. Загалом доходи державного бюджету України на наступний рік передбачено в сумі 1,08 трлн грн. У тому числі доходи загального фонду складуть 949,47 млрд грн, а доходи спеціального фонду – 132,23 млрд грн.

Дохідну частину пропонується збільшити порівняно з проєктом до першого читання на 20,9 млрд грн. У тому числі по загальному фонду збільшено на 13,5 млрд грн та по спеціальному фонду – на 7,4 млрд грн.

Прогноз доходів держбюджету до другого читання переглянули згідно з пропозиціями, які передбачають збільшення доходів за рахунок податку на прибуток підприємств на 1 млрд грн, рентної плати за користування надрами – на 127 млн грн, рентної плати за користування надрами для видобування залізних руд на 317 млн грн, податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів – на 6,40 млрд грн.

Про видатки. Видатки держбюджету передбачені у сумі 1 трлн 328 млрд грн (на 2 779,0 млн грн менше, ніж у першому читанні). У тому числі видатки загального фонду – 1,18 трлн грн та видатки спеціального фонду – 144,34 млн грн.

Було збільшено видатки на:

  • здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій (субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам) – 6 млрд грн;
  • розвиток закладів загальнодержавного значення – 2 мрд грн;
  • створення сучасної клінічної бази для лікування онкологічних захворювань у Національному інституті раку – 1,5 млрд грн.
  • проєктування та будівництво аеродрому Міжнародного аеропорту "Дніпропетровськ" – 1,4 млрд грн.
  • підтримку сільгоспвиробникам – 500 млн грн;
  • створення центрів культурних послуг (субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам) – 300 млн грн.

Про дефіцит бюджету. Дефіцит стосовно ВВП знижено з 6% до 5,5% (на 23 718,5 млн грн), тоді як у бюджеті-2020 дефіцит був на рівні 7,5%. Дефіцит сектору загального державного управління зменшено з 5,8% до 5,24%. Граничний обсяг дефіциту державного бюджету України визначено у сумі 246 635,5 млн грн.

Цікаво, що міністр фінансів України Сергій Марченко заявив, що уряд був змушений скоротити дефіцит проєкту держбюджету-2021 з 6 до 5,5% виключно через позицію Міжнародного валютного фонду. Міністр підкреслив, що ця вимога була виконана Україною через необхідність отримання кредитів.

"У нас були складні переговори з МВФ. В першу чергу, через те, що треба було знайти компроміс щодо видатків і дефіциту. Ми погоджували параметри дефіциту і були змушені прийняти ситуацію, при якій довелося скорочувати дефіцит. Ті розрахунки, які були перед першим читанням, треба було скоригувати виходячи з можливостей наших позик", - резюмував Марченко.

Про зарплатню і прожитковий мінімум. Пропонується встановити у 2021 році такий прожитковий мінімум на одну особу на місяць: з 1 січня – 2189 гривень, з 1 липня – 2294 гривні, з 1 грудня – 2393 гривні.

  • пропонується встановити мінімальну пенсію для осіб, які втратили працездатність: з 1 січня – 1769 гривень, з 1 липня – 1854 гривні, з 1 грудня – 1934 гривні;
  • заплановано отримати від приватизації державного майна 12 млрд грн (порівняно з першим читанням, план більший удвічі).

Щодо мінімальної зарплати, то проєктом держбюджету на 2021 рік пропонується встановити такі показники:

  • на місяць: з 1 січня – 6000 гривень, з 1 грудня – 6500 гривень;
  • за одну годину: з 1 січня – 36,11 гривні, з 1 грудня – 39,12 гривні.

Новини за темою: У Раді назвали дату розгляду держбюджету на 2021 рік

Коли остаточно приймуть держбюджет-2021

За великим рахунком, основну справу зроблено. Тепер народні депутати України повинні розглянути документ і ухвалити його у другому читанні. А вже після схвального голосування у Раді (225+ голосів за) документ буде підписаний президентом України.

До речі, кілька тижнів тому глава парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев висловлював песимістичні прогнози стосовно ухвалення проєкту державного бюджету на 2021-й.

Данило Гетманцев Фото з відкритих джерел

Він зазначив, що до 1 грудня, як цього вимагає закон, парламентарі, скоріш за все, не встигнуть розглянути і ухвалити документ.

Пізніше голова Верховної Ради Дмитро Разумков припустив, що депутати вочевидь не встигнуть проголосувати за головний кошторис країни і до кінця року. 

*************

Звісно, переінакшити можна що завгодно, коли завгодно і як завгодно, проте як "заграє" держбюджет у реальному житті? Як Україна житиме наступного року і де візьме гроші на зростаючі видатки? Важко сказати. Можливо, скоригувавши проєкт держбюджету за порадою МВФ, Україна таки отримає "емвеефівські" гроші, але ж це знову – ріст зовнішнього боргу, знову-таки – це кредити, яким немає кінця і краю.

Редакція не несе відповідальності за думку, яку автори висловлюють у блогах на сторінках ZIK.UA

*Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.

Loading...