середа, 12 вересня, 2018, 19:20 Економіка
Експерт назвав головні вимоги, які потрібно ставити перед автобусними перевізниками
ZIK

Погоджуючись на підвищення ціни, пасажирам треба ставити певні вимоги до перевізників. Зокрема зараз дуже важливе питання безпеки перевезень, кількості людей, яких перевозять, стану машин. На міжміських маршрутах мають бути ремені безпеки.

Про це в ефірі програми «Перші про головне. Коментарі» на телеканалі ZIK заявив президент асоціації «Енергоефективні міста України» Святослав Павлюк.

Як повідомлялося, слідом за метро, тролейбусами і трамваями у Києві зросте вартість проїзду також у маршрутках. Перевізники бідкаються, мовляв, за нинішніх умов ледь виживають.

Відповідаючи на запитання ведучої, чи можливо вирішити проблему з вимогами перевізників і підняти ціну на проїзд без регулювання державою, наприклад, за рахунок місцевих бюджетів, пан Павлюк сказав, що можливо.

«Можна взяти гроші людей, які не їздять автобусами, і заплатити за нові автобуси. Можна взяти гроші тих людей, які не користуються трамваями, і купити нові трамваї. З податків це легко робити. Кожен процес має бути максимально окупним, інакше ми просто платимо грошима тих, хто не користується цими послугами», – зазначив Павлюк.

За його словами, стан рухомого складу є жахливим, і його треба оновлювати, а інакше, ніж через вартість квитків, він оновитися не може. Але погоджуючись на підвищення ціни, треба ставити певні вимоги.

«Зараз дуже важливе питання безпеки перевезень, тому що в нас кожного дня маршрутні таксі потрапляють у ДТП. Виникають питання до кількості людей, яку завантажують у міських перевезеннях, стану машин. На міжміських перевезеннях мають бути ремені безпеки для пасажирів, які є у цивілізованих країнах. Також виникають питання до обліку, тому що кількість «сірих» грошей, яку вони генерують, є гігантською», – переконаний президент асоціації «Енергоефективні міста України».

Пан Павлюк вважає, що для обліку грошей і пасажиропотоку потрібно впроваджувати касовий облік у транспорті. Якщо перевізники впровадять електронні квитки, то буде зрозуміло, скільки людей користується транспортом, і тоді можна планувати інфраструктуру. 

«На сьогодні ми навіть не знаємо, скільки пасажирів і куди вони їздять. Ми не можемо нормально планувати маршрути. Також буде легко й можливо враховувати пільговиків, яким органи місцевого самоврядування повинні компенсувати їх пільговий проїзд. У місті Вознесенську впровадили безконтактні картки, якими можуть розраховуватись пільговики. Так от, за словами мера, об'єм компенсації, яке місто виплачує перевізникам, впав наполовину», – прокоментував гість програми.