Влодко Костирко: Я просто уявляю собі, як би це виглядало в Кракові, Празі, Будапешті, і створюю настрій

Влодко Костирко – знаний у Львові митець, який свого часу створив першу концептуальну каварню у місті – «Під синьою пляшкою». З того часу ресторатори не лишають його у спокої: сьогодні в доробку Влодка шість затишних львівських ресторацій. Зазвичай, ресторатори, дизайнери не дуже охоче розповідають про свої нові проекти до їхнього втілення. Проте для ЗІКу Влодко зробив виняток. Деталі – у розмові з автором.

– Влодко, що Вас спонукало створювати ресторанні інтер’єри? Розкажіть про перший «ресторанно-інтер’єрний» досвід.

– Все почалося з відомої нині каварні на вулиці Руській «Під синьою пляшкою», яка спочатку функціонувала у форматі закритого типу. Досить давно, коли можна було за мінімальні кошти втілити власну ініціативу, мій колега взяв у суборенду приміщення, аби втілити ресторанний проект, подібного якому у Львові ще не було. Пізніше до цієї справи підключилися ще двоє наших друзів. З ними я й набув свого першого досвіду з аранжування інтер’єрів.

– У якому стилі створюєте інтер’єри? Які інтер’єри, на Вашу думку, більше пасують приміщенням у старовинній частині Львова?

– Я – прихильник максимального збереження тієї романтичної гармонії, яка існує у Львові. Головне, щоб прикрашаючи або створюючи, не руйнувати вже існуюче, а допасовуватися до історичного оточення міста...

– Який проект був для Вас найскладнішим (чи найлегшим) і чому? Які професії доводилося «опановувати» під час створення закладу?

– Ті інтер’єри ресторацій, які я аранжував, робилися легко... Але вчитися доводиться постійно, навіть не новим професіям, а тим речам, які пов’язані з мистецтвом...

– Скільком ресторанним концепціям ви «дали життя»? Яким інтер’єром пишаєтеся?

– Мною було створено 6 ресторанних проектів, зокрема: «Під синьою пляшкою», «Кафе1», «Пивний дім Роберта Домса», «Кабінет», «Ц.К. Локаль», «Кумпель». Мій підхід полягає в тому, аби зробити так, щоб не було соромно за зроблене в контексті західному. Я просто уявляю собі, як би це виглядало в Кракові, Празі, Будапешті, і не ставлю за мету дивувати, але створюю настрій, атмосферу, в якій використовується історія.

– Як виглядає співпраця «Ви – ресторатор»? Які аспекти співпраці можуть змусити Вас відмовитися від проекту?

– В моєму випадку аранжування інтер’єрів є типом сублімації. Тому, якщо ресторатор не дає мені такої можливості, то за цей ресторанний проект я не візьмуся.

– Яким проектом займаєтеся зараз? Якою буде концепція і де розташовуватиметься заклад?

– Це – ресторанний проект «Монс Піус», втілити який взявся відомий львівський ресторатор Вардкес Арзуманян. Це буде кнайпа в форматі гастрономічного пабу, головний акцент якого буде на пиві. Як на мене, то цей локаль міститиметься у найромантичнішому місці Львова – у вірменському подвір’ї. Тому би дуже хотілося надати проекту «Монс Піус» своєрідної романтичності.

– Що означає ця назва – «Монс Піус»?

– Дослівно – «Гора побожності». У стародавньому Львові «Монс Піусом» називався перший вірменський банк, на основі якого у 17 столітті було створено фінансову установу, яка об’єднала у собі чотири вірменських банки Львова. Приміщення, в яких міститиметься ресторан, належали частково цьому банку, а частково – монастирю. Точно датувати ці приміщення я не наважуся, але до нас дійшли приміщення з оригінальними ренесансовими стропами, порталами, віконницями і брамою...

– Що вплинуло на створення концепції «Монс Піусу»?

– У концепції закладу як «простору пам’яті» буде використано дві теми: банк і монастир.

Крім того, це має бути місце, в якому буде вшановано тих львівських вірмен, якими ми можемо пишатися.

Яку родзинку, атмосферу готуєте для майбутніх відвідувачів?

У закладі буде атріум, веранда, бар і три кімнати. Кожен з цих просторів матиме власну родзинку. Всі складові є або автентичними, або будуть виконані згідно із стилістичними і ремісничими канонами. Будуть панелі, портрети і артефакти. Найціннішим експонатом є вітраж, присвячений діяльності вірменських банків і зокрема «Монс Піусу». При створенні проекту хочу максимально використати історію. Історію цього місця і історії людей, які з ним пов’язані. А ці історії є вражаючими...

– Ви колись сказали в одному з інтерв’ю: «Я люблю робити інтер’єри, приміщення яких мають історію». Яким естетичним втіленням Вашого бачення міста стане «Монс Піус» і яку користь це принесе Львову?

– Це місце буде знайомити відвідувачів з конкретними людьми, які звеличили наше місто. Крім того, я маю надію, що у закладі буде просто приємно посидіти за гальбою пива. Мені би дуже хотілося, щоб «Монс Піус» став тим місцем зустрічі людей, до якого хочеться повернутися, і з якого не хочеться виходити.

Розмовляла Тетяна Оленчук

Роздрукувати

Коментарі

Додати коментар

    • хтось..17:47 11.06.10
    • Ну почнем з того, що Костирко не має жадного відношення до Фестівських кнайм. І не потрібно йому приписувати чужі заслуги! А по-друге, от скажіть, якщо всі Назарукові кнайпи є такі погані, як ви пишете, то чому, щоб в них сісти потрібно або чекати довго, або резервувати стіл день на перід. А що стосується маленьких людей, то я зовсім не погоджуюся з Юджином! Їх там ніхто не експлуатує і не висміює! А навпаки - їм показують що вини такі як всі, можуть нормально працювати і заробляти гроші. Якщо ти не зауважив то "Дім легенд" не цирк, тому не потрібно таких дурних порівнень.
    • поліну08:33 31.05.10
    • Легендарно-нездарне Полінко! Чи ліпше анзвати тебе Цурпалком? Із рос. мовою в тебе явно не склалося. Правопис жахливий! Росіяни так не пишуть! Учи граматику, - хоча би із, як ти кажеш "уважения".
    • Полина Назарук13:33 29.05.10
    • Ну что вы прицепились! Задание у меня такое, рекламировать заведения Назарука. А если честно, то никакая я не Полина, я Юрко Назарук.
    • пельмешки13:33 29.05.10
    • из уважения к другим регионам необходимо также дополнить меню традицонной фаршированой репой и огуречным рассолом
    • Полина12:36 29.05.10
    • Неизвестному.
      Если бы там было так плохо как вы хотите это подать, в ресторане бы было полно свободных мест, а там наоборот сложно попасть, это уже говорит о многом. А кухня там превосходная, я и мои гости в этом убедились. И мне, и им там очень понравилось. С удовольствием буду ходить туда сама, мы к стати с друзьями уже это делаем, и естественно водить гостей когда приедут. Надеюсь, что швейцар да и офицыанты когда будут гости из других регионов в знак уважения к ним будут переходить на русский.
    • Поліні08:46 29.05.10
    • Всьо то харошєє, что дєлают люді: чортіщо готують і не вміють подати, - ну, да спасі-і-і-ба бальшоє ім за ета....
      І не шкода було вам своїх гостей-кримців труїти назаруковим сервісом?
    • Марія15:18 28.05.10
    • Порівнювати кнайпи-забігайлівки Назарука і натхненні львовом ресторани-музеї Костирка просто смішно!!!! Люди, які розуміються в ресторанних концепціях сходять до Назарука - що б подивитись, а в ресторан який створив Костирко - що б там залишитись. ВІДЧУЙТЕ РІЗНИЦЮ!!!! Сподіваюсь, що Костирко не зупиниться на цьому ресторані!!!
    • Полина12:11 28.05.10
    • К Iryna Magdysh
      У вас не просто нет вкуса, вы обладаете сильной агресией к людям и к всему тому хорошему, что они делают. Это наверное потому, что вы кроме как обкакать не на что не спослбны. Чисто по-человечески я вам сочуствую.
      А кабак "Легенды Львова" - это чтото с чемто. Единственный минус что швейцар нехочет рассказывать легенды на русском языке. Так как у меня были гости с Крыма, им на русском както ближе и более понятнее. Хотя рассказывает он их очень артистически и с юмором.
    • Ляна14:38 27.05.10
    • Дійсно, Костирко не займається такими "дешевками", які заполонили останні три роки ЛЬвів. Його ресторанні витвори - довгограючі, а бувати у них - одне задоволення. Вірю, що "Монс Піус" стане най-найкреативнішим закладом Влодка! Пане Влодко! Не покладайте рук, робіть нові і нові ресторани, Львову потрібен ваша "сублімація"!
    • nonsense11:35 27.05.10
    • У кожному туристичному місті є нормальні кнайпи, які відвідують місцеві (і "обізнані" гості) та суто туристичні проекти з подекуди дешевою "місцевою екзотикою". Це два різні напрями ресторанного бізнесу і у Львові вони присутні (тому що присутні відповідні групи споживачів), що сприяє...
    • Iryna Magdysh09:23 27.05.10
    • НІКОЛИ не водіть своїх гостей і, тим більше, не ходіть самі, у нову чергову кнайпу Назарука на Старожидівській. "Львівські легенди" вона називається, чи що...
      Кухня випадкова, убога, фест-фудна і огидна.
      Вино біле (тільки французьке і грузинське, річ ясна) подають майже гарячим. Червоне напевно подадуть зимним.
      Ага, коли я запитала, що входить у "закуски назимно" (так стояло у меню), офіціантка запитался в іншої офіціантки, що таке "назимно" :-)
      "Хліб по домашньому" - це обрізки звичайного магазинного хліба у чомусь дуже невизначеному викачані.
      Серветки треба просити окремо.
      Одним словом, не рятують навіть приколи в оформленні кнайпи...
      Може колись зробимо аудит по кнайпах? :-)
      І.М.
    • Іванко00:28 27.05.10
    • Обов'язково треба буде завітати до чергового креативу Влодка, я думаю що з кожним проектом має бути щораз краще. Коли там планується відкриття. ніхто не знає?
    • Олег23:04 26.05.10
    • Начитався тут коментарів, і вирішив зі своєю коханою відвідати "Дім легенд". І скажу я вам ось що: я не знаю ні Костирка, ні Назарука, але усі кнайпи, і ті які перелічені у Костирка, і "Дім легенд" є просто супер. І найголовніше, що нова кнайпа від мережі "LOKAL". А відносно того швейцара, то тут просто нема слів. Це найкращий швейцар у світі. Я пів Європи зколесив, але ніде подібного не зустрічав.
    • Олег23:00 26.05.10
    • Начитався тут коментарів, і вирішив зі своєю коханою відвідати "Дім легенд". І скажу я вам ось що: я не знаю ні Костирка, ні Назарука, але усі кнайпи, і ті які перелічені у Костирка, і "Дім легенд" є просто супер. І найголовніше, що нова кнайпа від мережі "LOKAL". А відносно того швейцара, то тут просто нема слів. Це найкращий швейцар у світі. Я пів Європи зколесив, але ніде подібного не зустрічав.
    • така собі пані17:51 26.05.10
    • пане Влодку! Дуже сподіваюся, що все найдорожче для львів'ян в цьому кварталі Ви збережете! Мої улюблені місця!!! Надіюся, що не закриються входи-виходи...
    • Оля.13:56 26.05.10
    • До Юджина.
      Цілком згодна з вами, що "Дім легенд" це не робота Костирка, хоча я спочатку теж так думала. Для того що б зрозуміти концепцію цього закладу попросіть цього швейцара, що навході , що б він розповів вам оці легенди про кожну кімнату і у вас думка кардинально зміниться. А швейцар цей це еталон гумору і інтелекту. Якщо у вас поганий настрій, то варто туди зайти. Як його туди забрали, то у "Гасовій"людей суттєво поменшало.
    • Юджин13:37 26.05.10
    • Соррі :-) Вибачте, зробив описку. Мова йде про Ю.Назарука. Наскільки мені відомо, Костирко не робив жодної кнайпи, повязаної з креатором Назаруком.
    • Юджин13:35 26.05.10
    • до Вікторії
      Не треба Костиркові приписувати неоковирної вульгарщини Костирка. Дім Легенд, який ви тут тупо хочете прорекламувати, це огидний паноптикум, де заробляються гроші на людських вадах. Це тільки в ХІХ ст. в цирку виставляли карликів та інших "бородатих" жінок і з них можна було реготати за гроші...
    • Вікторія.13:11 26.05.10
    • Погоджуюсь з Андрієм на всі 100%. А зараз ще відкрився ресторан-музей "Дім Легенд" на вулиці Староєврейській. Упевнена, що це теж не обійшлося без Костирка. Там на вході стоїть той прикольний дядько, що колись був у "Гасовій лямпі". Якщо його попросити, то він ще й вам гарно розкаже про весь заклад, а там кожна кімната своя легенда.
    • Юджин13:08 26.05.10
    • Які відповіді у Костирка. Не багато таких творчих людей маємо у нашому місті...
    • Андрій11:36 26.05.10
    • Костирко реклами не потребує :)

Новини Кіно

Завантаження...

Робота

Завантаження ...

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер: