Жителі Погулянки проти інвестора – як знайти компроміс?

Інвестування будівництва соціальних та інших об’єктів у будь-якому місті займає чи не найважливішу умову його розвитку, модернізації та загалом зростання добробуту його мешканців. Самобутність львівської архітектури ставить перед міською владою та приватними інвесторами ще низку проблемних питань, таких як збереження історичного ландшафту й загалом тих речей, які вирізняють старовинний Львів з-поміж інших міст України.

Кризові явища останніх декількох років фактично повністю зупинили інвестування будівництва у Львові. Відсутність грошей у громадян для придбання житла разом із величезними ризиками для інвесторів та німим обличчям влади зацементували чимало об’єктів приватного житла і особливо соціального (притулки, дитячі садки). Але навіть одиниці з тих інвесторів, які залишилися, відчувають суттєві перешкоди для реалізації перспективних проектів, які допоможуть створити нове житло для звичайних жителів та соціально незахищених груп населення. У схожій ситуації опинився і п. Райнгольд Зебальд – інвестор зі значним досвідом будівництва у Німеччині.

П. Райнгольд і його компанії вже достатньо довго й успішно працюють на ринку будівництва нерухомості в Європі і реалізували чимало проектів будівництва як соціального житла – будинки для літніх людей, соціальне житло для бідних і незахищених осіб, так і комерційної нерухомості, а саме супермаркетів, торгових центрів тощо. Подорожуючи Східною Європою з метою розширення поля діяльності своєї компанії, він відвідав Чехію та Польщу. Однак зупинився в Україні, а саме у місті Львові, яке припало йому до душі своєю вишуканою архітектурою, привітністю жителів, з якими можна порозумітися, незважаючи на мовний бар’єр. Протягом майже шести місяців серед великої кількості земельних ділянок, які були запропоновані п. Райнгольду, він зупинив свій вибір на території за адресою Погулянка, 4-а. Придбавши товариство «Компаньйон плюс», в оренді якого перебуває земельна ділянка за вказаною адресою і яке володіє правом власності на аварійні будівлі ліквідованого дитячого садка на цій же ділянці, він продовжив той проект будівництва, який через певні проблеми не був втілений у життя його попередниками. Разом із будівництвом чотирьох п’ятиповерхових елітних будинків фірма «Компаньйон плюс» отримала інвестиційні зобов’язання збудувати за власний кошт новий сучасний дошкільний заклад на ділянці на вул. Новознесенській, 69.

Скоригувавши після дозволів управління архітектури Львівської міської ради раніше розроблені та погоджені містобудівні обґрунтування розміщення об’єктів на вул. Погулянка, 4-а і Новознесенська, 69, громадські слухання містобудівного обґрунтування розміщення дошкільного навчального закладу на вулиці Новознесенській, 69 пройшли успішно. Проблеми виникли на громадських слуханнях містобудівного обґрунтування розміщення багатоквартирних житлових будинків на вулиці Погулянка, 4-а. Окремі жителі Погулянки та деякі журналісти негативно сприйняли ініціативу будівництва чотирьох п’ятиповерхових будинків, які, як вказувалося, «руйнують історичний ландшафт» своєю висотністю, потребою знесення старої будівлі та зрізом зелених насаджень.

Але тут до уваги не бралося декілька важливих моментів. По-перше, ці п’ятиповерхові будівлі відповідають усім вимогам розташування відносно сусідніх споруд і відтворюватимуть плавний перехід від високої дев’ятиповерхівки, яка розміщена фактично поряд і, чесно кажучи, не зовсім відповідає старій малоповерховій забудові мікрорайону, до низьких дво-, триповерхових вілл. По-друге, як українські, так і німецькі експерти визнали непридатність будівель ліквідованого дитячого садка до реконструкції, оскільки вони перебувають в аварійному стані й уражені грибком і чорною пліснявою. По-третє, п. Райнгольд поряд із будівництвом нового дитячого садка взяв на себе зобов’язання влаштувати благоустрій та озеленення, а зріз зайвих насаджень проводитимуть спеціалізовані відповідні служби після отримання офіційного ордера на такі роботи.

Однак на громадських слуханнях негативно налаштовані представники мешканців Погулянки. Навіть отримавши конкретні відповіді від представників інвестора на поставлені запитання, так і не прийняли жодного рішення; а погоджувальна комісія, яку було створено, не досягла позитивного результату. До речі, не останню роль у формуванні настроїв жителів вулиці відіграє подружжя Бачунів, мешканців будинку під номером 7. Але не зрозуміло, чому саме цей проект викликає таке обурення у пана Ігоря та пані Богдани Бачун, а свого часу побудована зовсім поруч дев’ятиповерхівка не викликала таких бурхливих емоцій? Чому ж тоді інші жителі вулиці, аби зберегти добрі сусідські відносини, підтримують авторитетне подружжя і сліпо вірять в патріотизм та відсутність особистого зацікавлення? Цылком логічно: цих людей вони знають давно, а пан Зебальд – чужинець, не відома для них особистість.

Довгий період погоджувальних робіт та негативна реакція громадськості стала значною перешкодою для інвестора. Беручи до уваги досвід будівництва у Німеччині, він пояснив, що прагне разом зі створенням нового житла для львів’ян реалізовувати соціальні проекти, які не мають на меті порушити сам ландшафт міста, а оновити, модернізувати його, дати йому майбутнє. Він налаштований на довгострокову співпрацю з жителями Погулянки, але тільки за умови розуміння і бажання позитивних змін з їхнього боку. Проте терпіння інвестора може обірватися, і місто в результаті втратить черговий інвестиційний проект та можливість продовження подальшого соціального будівництва, зокрема дитячих садків, будинків для людей похилого віку та інших, так потрібних нашому місту об’єктів. А це означає також продовження застою та масове безробіття в будівельній галузі.

П. Райнгольд здивовано сприймає таку реакцію львів’ян, оскільки на його батьківщині місцеві жителі, навпаки, йдуть назустріч інвестору, адже розуміють, що з новими будівельними проектами з’являться і нові робочі місця, і нове якісне житло, і загалом буде зростати їхній добробут. Тому жителям Львова потрібно навчитися розуміти інвестора та адекватно оцінювати його пропозиції, іти на компроміс та прагнути не просто зберегти минуле, а й, з поглядом у майбутнє, розбудовувати місто, вносити у його колорит риси сучасного європейського взірця.

Петро Ігнатишин

Роздрукувати

Коментарі

Додати коментар

    • Львівська пані16:06 09.03.10
    • до Львівянин патріот:
      А на рахунок закочування рукавів і кваліфікацій, то звертаєтеся не по адресі. Бо маю і освіту з провідних європейських університетів, і міжнародний досвід роботи. І саме тому не впадаю в шал тільки зачувши слово "інвестор". Бо інвестор інвестору різниця. Проте, всіх інвесторів об`єднує одна ціль - отримати максимальний прибуток при мінімальних затратах.
      А от чому ніхто з вас таких розумних і патріотів ні словом не промовиться, що додаткові багатоповерхові будинки дуже негативно вплинуть на стару інфраструктуру водопостачання та водовідведення? Запитайтеся, пани і пані - патрійоти у комунальників, чи в разі побудови нових будинків в мешканців району Погулянки буде достатньо води в кранах? А чи витримають мережі додаткове навантаження на старі каналізаційні траси? А скільки додаткового власного автотранспорту прибуде в район Погулянки? А де вони будуть паркуватися? А чи буде на Погулянці повітря таке ж "терпимо чисте" як зараз, а чи смог з середини вул. Левицького таки добереться до наших львівських легень навіть в зеленій зоні Погулянки? Куди подітися у Львові, коли хочеш дихнути свіжим повітрям? Га, шановне паньство? Чи може ви ніколи не чули про такі речі як Генеральний gлан розвитку міста? Or should I say it in English: Have you ever heard of Urban Development Master Plan? Or your biggest mission in this world to destroy everything what still has some implicit value in this world?
    • Львівська пані15:43 09.03.10
    • Так, шановні, звичайно найкращий аргумент - це починати з серіїї "А чому ні, якщо вже хтось таку зробив?" "Чому одним можна, а другим зась?". Саме тому і маємо таку державу, де кожен до корита рветься, щоб і собі кусок відірвати.
      Хай вас трясця побрала, включно з "Львівянином Патріотом" і йому подібним, хто любить "стрілки переводити" від суті дискусії до питань типу "ти, вибачєйте, "ви" патрійотка, то пиши (пишіть) без помилок", "ти ("ви") - галичанка, то попрошу до мене на Ви і пошепки". А я вам всім відповідаю, на звертання на "Ви" треба заслужити!
    • Газа01:24 26.02.10
    • А чому ніхто не зважав на характер забудови району, коли будували 9-ти поверховий будинок? А також інші будинки в інших районах Львова, які часто ще й не відповідають технічним вимогам і незадовго після заселення являються не так вже й придатними для якісного життя людей! Чому ж має пустувати така ділянка? Відколи будинок в 5 поверхів став висотним? Відкрий очі, нерозумний люде!!
    • Львів"янка!для F19:54 25.02.10
    • Та все з Вами ясно!Хвилі ніякі не наганяю!Зацікавлення в цьому теж жодного не маю!З цією будовою все зрозуміло.На мою думку,вони все легально роблять,але якщо б всім дали в кишеню,то не було б жодних хвиль.Я більш ніж переконана,якщо їм не вдасться цей проект зреалізувати,то на цьому місці виростуть через деякий час вищі будинки!З порушеннями,з відсутністю вигод для мешканців району і т.д.але всім дадуть бабло і всі будуть задоволені!ніхто навіть не пустить пари з вуст!А про те що хтось буде відновлювати віллу можете забути!Занадто ласий шматок землі!І місто більше заробить коли там будуть просто житлові будинки!І низькі будинки не тільки йому не вигідні ,а й іншим забудовникам теж!Тому коли вітчизняний забудовник викупить ділянку,питання будуть вирішуватись дуже швидко.Ніхто на простих людей не буде звертати увагу!Шкода що своїми вчинками відлякуєте порядних інвесторів і просто людей!
      А розактивничалась,тому що хочеться щоб наше місто було найкращим,збудовано за найвищими стандартами.Якщо ми будемо залучати іноземних інвесторів,то нам є більше шансів зберегти і наші пам"ятки архітектури,які доречі переважно відновлюють іноземці,бо в них є більший досвід і роблять вони це краще!!Та й всі найкращі будинки нашого міста були колись збудовані за проектами іноземців!Або на їхні кошти,або з їхньої ініціативи!Так що наші компанії відстають так чи інакше від іноземних,розкрадають,халтурять здають будинки не в термін і можна ще довго лічити що не так! і від цього не втечеш!Наш народ!І це в кожній галузі не тільки в будівництві!НАЖАЛЬ!
    • F -Львів"янка!Для F18:47 25.02.10
    • А де я казав, що "інвестор порушив обмеження з висотності"? Про доконаний факт не йшлося. Я писав таке: "в ідеалі було б файно, щоб інвестор гарно відреставрував віллу. от вона могла б стати елітним житлом. А так поставить 4 пачки, що вуликів. Так ще й висотність порушить." Розумієте? Цей майбутній час ( поставить - порушить) є умовним. Я не ствердив, що він уже порушив, а евентуально порушить, коли збудує. Невже не ясно?
      Але, бачу, ви зумисне пересмикуєте висловлювання, щоб тут хвилі наганяти. Пуста це справа. Коли хочете знати, інвестор намагається довести львівянам, що низькі будики будуть йому невигідними економічно,так само як не вигідно економічно тую віллу відновлювати. Його логіка зрозуміла. Але несприйнятна, коли йдеться про збереження характеру забудови того району. От і все. А чо ви так тут розактивничалися? Також маєте зацікавлення?
    • Львів"янка!Для Трохи правди00:56 25.02.10
    • Міфолог Ви наш!А який же відомий олігарх?Що ж так все завуальовано!?!Пишіть нормально!Звідки така інформативна ,глибока обізнаність?Поділіться з людьми,щоб всі знали,щоб сім"я Бачунів оволоділа новими фактами,може ще це їм допоможе!?
      Просто дивуюсь Вам всім!Інвестор приїхав будувати,а не брати участь в брудних іграх!В європі навіть незнають як це робиться!Це Вам казочки подавай!А у них все чисто і прозоро!Просто по закону!Тут по-нашому!
    • Львів"янка!Для F00:47 25.02.10
    • А звідки ж Ви взяли що інвестор порушив обмеження з висотності?
      Наведіть кілька достовірних,документально підкріплених фактів!Будьте такі ласкаві!
    • Львів"янка!Андрію00:43 25.02.10
    • Стаття така ж заказна як і Ваш коментар!А що Ви можете запропонувати на цій ділянці?І що Ви особисто можете там зробити і звісно ж заробити але не стільки як Ви розписали ,а менше,щоб інших "Жаба не давила"як Вас?
      Як на мене ,то будувати потрібно,ці будинки за європейськими стандартами чудово вписуються в загальний вигляд Погулянки!При чому нададуть нового,вищого статусу цьому району!От би в мій район хоч би один такий!Будьте щасливі!
    • Львів"янка! Авторові00:32 25.02.10
    • Шановний,а дитсадок за кошт інвестора?Теж не підходить?А збудуйте щось самі для міста,для наших дітей!?
      Чи наші вітчизняні буд.компанії щось за так роблять?
    • Львів"янка! До Закону00:27 25.02.10
    • Шановні жителі Погулянки!Ніхто не порушує нашого закону!І звідки Ви взяли що його хтось порушує?Якщо і так,то ми в першу чергу на кожному кроці це робимо!Який бардак навколо?!!!!!А ви таки бидло раз таке пишете!Вибачте самі Ви себе такими і вважаєте!це Ваші слова!Шкода Вас!
    • Львів"янка!До Громадськості00:21 25.02.10
    • До Вашого відома інвестор займається виключно будівництвом,а не "травлею" і тим більше інвестуваннями дописувачам!А Ви темнота,така ж як і Бачуни!Займіться там всі краще чимось корисним!
    • Львів"янка! Мефістофелю00:15 25.02.10
    • Шановний,а Ви думаєте що наші буд.компанії свій капітал залишають в Україні?Ви дуже помиляєтесь!І я знаю що величезні кошти вивозять з держави!Такий розумний і такий наївний!
      А Вам у тих будиках на погулянці всерівно не жити,от і насолоджуйтесь краєвидами з свого вікна!
      А про мараторій шкода що прокинулись тільки зараз!Банк навпроти Міцкевича знаєте!?Вписується він у історичну частину Львова?Так де ж Ви раніше були!
    • Львів"янка!Львівянину патрі00:06 25.02.10
    • Підтримую Ваші коментарі!А Бачун краще б свої сили в корисну справу вкладав!
    • Львів"янка!00:02 25.02.10
    • Шановна львівська пані!А що Ви хочете щоб збудували на цій ділянці?Девяти поверхівка не руйнує інфраструктуру мікрорайону?От так ви всі противники ярі і залишитесь біля свого розбитого корита!Чого Вам і бажаю!А будівництвом пільгового житла повинна займатись держава!До неї і звертайтесь!Завдяки інвесторам місто може назбирати кошти і може навіть!почати будувати пільгове житло,для таких як Ви!Безплатний сир в мишеловке!Щасти Вам!
    • Андрієві12:09 24.02.10
    • Угу, - "залежить тільки від корупції наших чиновників..." До фірми, яка спроектувала німцеві цей квартал, прямо причетний родич не останнього в мерії чиновника - Олекси Побурка, який є директором департаменту. Також дах над німцем тримає радник мера, який є консулом Нідерляндів. Можна припустити, що німець не знав ситуації із тою ділянкою. Але ж після громадських слухань і публікацій знає, то чого наполягає на порушенні? А влада йому в тих порушеннях прямо потурає. Значить має інтерес
    • Львівянин патріот10:15 23.02.10
    • ЛЬВІВСЬКІЙ ПАНІ. У нас на Галичині дуже виховані і толерантні люди і до незнайомих звертаються на Ви.А Вам певно батьки не дали галицького виховання або Ви дуже озлоблена людина. Раджу Вам в будь якій ситуації до незнайомих людей звертатись на Ви.Олігархи в моєму розумінні це дуже розумні люди які вміють заробити гроші.Мій принцип "КРАЩЕ З РОЗУМНИМ ЗНАЙТИ НІЖ З ОЗЛОБЛЕНИМ ЯЗИКОЛЯПОМ і ДЕМАГОГОМ ЗГУБИТИ" Де Ви бачили при совдепії безплатне соціальне житло? Щоб отримати незручну холодну ХРУЩОБУ треба було не менше ніж 20 років відпахати на будові або на заводі за невелику зарплату заробити купу болячок і потім тебе комуняки ОЩАСЛИВЛЮВАЛИ якраз за пару років до виходу на пенсію.Що Ви причепились до назви ЕЛІТНЕ ЖИТЛО. Це є звичайне нормальне житло для звичайного жителя європейських країн.Це говорить наскільки наші будівельні стандарти відстали від світових і їх потрібно міняти негайною. При капіталізмі нема нічого безплатного.ВІдкинте демаогію депутатів.Викиньте з голови ковбасу по 2,2 закочуйте рукава підвищуйте свою кваліфікацію і працюйте. Тоді все буде добре.З повагою до ЛЬВІВСЬКОЇ ПАНІ
    • Львівська пані16:42 22.02.10
    • Львівському патріоту: Мене в очі на бачив, особисто не знаєш, а на мене помиї виливаєш і сумніваєшся в тому, що я можу мати власну думку.
      Але, помиляєшся. Більше того, з усіх твоїх записів бачу тільки одне - прогинаєшся на замовлення багатих, такий собі килимок для ніг олігархів.
      Я не маю нічого проти інвесторів і будівництво Львову вкрай необхідне. Але потрібно будувати для тих сімей, що по 20 років живуть в гуртожитках і не мають власного кута, а не для доморощених скоробагатьків, яким на всіх і все начхати, окрім власного задоволення. А нове житло на Погулянці, елітному районі, саме на таких і розраховане. Тому абсолютно розумію громадськість Погулянки - вони мають повне право не погоджуватися і відстоювати свої права. В цьому і полягають громадські права і свободи. А львівському патріоту пораджу шукати колоди в себе в оці, аніж витикати мої скалки.
    • Читач16:25 22.02.10
    • Моя думка,треба будувати і багато будувати в даному випадку також.Не треба робити як у прслів,ї "І сам не га м,і другому не дам."Єдине не дати нікому нічого вкрасти .
    • до Трохи правди15:50 21.02.10
    • говорячи про олігарха, кажіть вже прямо - Антонов )))
    • JB15:49 21.02.10
    • Жила я там. І бачила теперка то будівництво. Перепрошую, але старій Погулянці прийшов однозначний п-здць. Скоро й парк з ботсадом поділять, та ще й на цвинтар залізуть. Всьо ж раді єлітного житла й зарплат будівельникам.
    • F11:21 21.02.10
    • До "житель Погулянки" і "Трохи правди".
      Ви помиляєтеся. Це не замовна стаття, бо статтіжурналісти статті інакше пишуть. Це чистої води РЕКЛАМА. Реклама призначена для того, щоб її заковтнути не думаючи. Тому нема про що сперечатися. Якщо хочете дисктувати про Погулянку, то під ціє рекламою був інший матеріал, - для вдумливих :))))))
    • Трохи правди21:29 20.02.10
    • Відомий львівський олігарх "скинув" цю ділянку разом з фірмою.З Садіком за садочок домовились.[***]ЬД такий інвестор як з мера меценат.Зніміть локшину , ПП розсердиться що заказуху конкурента надрукували.
    • житель Погулянки18:33 20.02.10
    • Вибачте за помилку, повинно бути "...Люди, які НЕ замішані в цьому..."!!!
    • житель Погулянки18:29 20.02.10
    • Легко казати "хай будують", коли не живеш на цій вулиці!!! Стаття дійсно замовлена!!! А про легальність викупу землі чому не згадується? А про дозвіл на забудову земної ділянки, на якій знаходиться дитяча установа? Люди, які замішані в цьому, не вірте тому, що вони всі такі добренькі!!! Стару частину міста, ще й до того паркову зону, не можна просто так собі забудувати! А у НИХ все дуже легко і швидко просувається!!!
    • Львівянин патріот17:54 19.02.10
    • Пане "F"напевно у нас з Вами на рахунок "ЛЬВІВСЬКОЇ НЕПОВТОРНОСТІ І УНІКАЛЬНОСТІ" різні думки.Щоб говорити про неповторність треба подивитись хоча б польський Краків і що там зробили інвестиційні унійні гроші. Де ви бачили на Погулянці крім трьох будинків №1 №3 і №5 львівську неповторність. А я бачу одні обідрані розвалюхи поламані бордюри огороджені бляхою паркани і побитий асфальт. Мені читаючи ті приписи в ДБН (Державні будівельні норми ) хочеться плакати з того що там написано.Складається враження що той хто писав ці приписи завжди хотів бути значущим, щоб до нього ходили на поклон і він трактував ці приписи як йому заманеться.Що зараз і відбуваеться з ціею ділянкою Союз ми розвалили а ДБН залишили. Світ рухається вперед а ми стоїмо на місці.
      Спитайте цих " ЕКСПЕРТІВ" скільки разіви вони були десь на курсах на навчанні на семінарах підвищували свою кваліфікацію дивились і вивчали світові архітектурні надбання.Я впевнений що дуже мало або взагалі ніколи бо вони не є дурні люди і зразу би змінили свій світогляд. Їм ніколи бо вони як шуліки сидять і чекають такого моменту як цей щоб накинутись і клювати і відірвати собі шматок покраще і пудрити мозок мешканцям Львова які не мали змоги поїздити по Европі і побачити що таке історичне серидовище і як там гарно вписуються будинки такого типу як на малюнку
      З повагою
  • Сторінка:123

Новини Кіно

Завантаження...

Робота

Завантаження ...

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер: