Нова напасть на Львів: інвазія в історичну Цитадель

Громадські слухання концепції освоєння території історико-культурного ландшафтного комплексу «Цитадель» 23 липня зібрали у великій сесійній залі Львівської міськради дивовижно велику, як на сезон літніх відпусток, аудиторію, перед якою із доповідями виступили головний спеціаліст ДІ «Містопроект» Віталій Дубина, представник інвестора, який планує спорудити на Цитаделі готель Марат Поляков, директор інституту «Укрзахідпроектреставрація» Володимир Швець, а заявлений до виступу директор департаменту містобудування ЛМР Андрій Павлів обмежився короткими репліками під час загальної дискусії.

Вдавшись до демонстрування фотокадрів, що мали свідчити про занедбаність території історико-культурного ландшафтного комплексу «Цитадель», а також ідеологічно дискредитуючи унікальний форт, який як пам’ятка має загальносвітове значення, імениті львівські архітектори та чиновники намагалися переконати громаду міста у доцільності спорудження на Цитаделі 5-зіркового конгрес-готелю.

Нагадаємо: нещодавно громада міста довідалася про наміри власників гаражів, розташованих на Цитаделі, спорудити неподалік новоствореного у бастеї 4-зіркового готелю Cytadel Inn, ще один – перший п’ятизірковий конгрес-готель на 260 номерів: з концертним залом на 2–2.5 тис. осіб, фестивальним полем та підземним паркінгом. Ця новина шокувала громадськість, яка веде затяжне протистояння із міською владою щодо спорудження готелю сучасних архітектурних форм на розі вул. Краківській-Вірменській. І ось на тобі – нова напасть на Львів! І знову – готель сучасних архітектурних форм у історичному середовищі! Більше того – розважальні об’єкти на місці колишнього концтабору!

Реакція на цей макабричний проект не забарилася на сайті «Манкурти». Щоправда, пафос інтернетної дискусії головно стосувався неприпустимості за ідеєю керівництва міста будувати розважальні заклади на місці розстрілу євреїв. Загалом підтримуючи цю тезу, варто зауважити парадоксальний факт: будівництво на Цитаделі лобіюють персонально Юхим та Марат Полякові, які одностайно стверджують про італійські інвестиції у розмірі щонайменше 75 мільйонів євро. Юхим Поляков поцизіонує себе як президент інвестиційної компанії «Інвестбуд», а Марат Поляков – як генеральний директор торгової мережі «Десятка». Нагадаємо, що перед тим обидва громадяни Полякови (як голова наглядової ради та ревізор – відповідно) були причетні до Акціонерного товариства відкритого типу «Спортек», де кожному із них належало 19,6 % акцій. Також вони разом фігурують в ухвалі № 576 8-ої сесії 3-го скликання Львівської міськради від 30.03.2000 про затвердження наказів департаменту землеустрою та планування забудови міста щодо регулювання земельних відносин, передачі земельних ділянок у приватну власність, постійне та тимчасове користування. Згаданий документ, підписаний секретарем ради Василем Білоусом, засвідчує закріплення ділянки на вул. Вишенського за Поляковою Нелею Семенівною, Поляковим Юхимом Овсійовичем, Поляковою Анною Юхимівною, Поляковим Маратом Юхимовичем, Мілікер Манею Янкелівною, Поляковим Аркадієм Овсійовичем, Поляковою Кларою Мусіївною та Поляковим Євсеєм Яковичем. Цю інформацію, узяту із відкритих джерел, наведено винятково задля справедливості та з метою усунути підґрунтя юдофобських витлумачень ситуації, у якій на владу міста навішають усіх псів…

Влада міста й без того має про що виправдатися перед громадою. Скажімо, про те, чому в неї відсутня концепція розвитку готельної галузі. Здавалося б, оскільки влада декларує майбутнє Львова пов’язаним із туристичним бізнесом, то така чітко сформульована політика щодо підтримки та розвитку готелів у нього має бути напрацьована. Однак, якщо поглянути не на прекраснодушні декларації під маркою «Євро-2012», а на реальність, то стає очевидним: влада говорить одне, а робить інше. Місто позбулося готелів на пл. Міцкевича, вул. Костюшка, вул. Наливайка тощо. Недавніми скандалами обтяжені підупалі готелі «Жорж» та «Львів», напівпорожнім стоїть «Супутник», а підготовлена під будівництво готелю «Золотий лев» ділянка, де вже проведені археологічні дослідження, обросла смердючим базариськом… І на цьому тлі архітектурна верхівка Львова накидає громаді думку про доконче потрібні будівництва сучасних готелів в історичному середовищі на Цитаделі, вул. Федорова, Краківській-Вірменській, Фредра тощо, які завдають шкоди пам’яткам. Така от послідовність по-львівськи.

«Ідея побудови готельного комплексу на Цитаделі виникла три роки тому, коли стало зрозумілим, що до «Євро -2012» Львів отримає, те чого йому бракувало раніше – доріг та аеропорту. Наш проект передбачає на ділянці трохи більшій за 2 га будівництво готелю на понад 250 номерів (менша кількість є економічно невигідним). Оскільки Львів іще не має мережевих готелів, то наш конгрес-готель на території міжнародної системи безпеки дасть змогу приймати найвищих гостей та проводити заходи за участю президентів. Конгрес-туризм – це зовсім інший, вищий рівень міжнародного туризму, який притягне до Львова додаткові гроші. Водночас будівництво такого готелю принесе місту новий концертний зал, оглядовий майданчик, з якого відкриватиметься панорама на історичний центр, додаткове укріплення гори, ґрунти якої сповзають на бібліотеку ім.Стефаника, та багато інших позитивів. Ми маємо намір збудувати п’ятизірковий готель, який би перетворив Львів на суспільно-політичний, потужний економічний, культурний і мистецький центр країни. Вже проведено попередні переговори із мережевими операторами,» – розповів Марат Поляков.

Зі слів Віталії Дубини випливало, що самі львів’яни не знають про існування Цитаделі взагалі, або ж бувають там раз на 10 років. «Занедбаність, запустіння, все хаотично у власності структур, які не мають відношення до пам’ятки. Гарно тільки біля нового готелю. Так бути не може! Варто все знести, викинути старе й зробити нове, але місто на це коштів не має. Тому це ідеалістичний підхід. Реалістичний – будівництво за кошти інвестора. Ділянка, де компактно розташується конгрес-готель, займе невеликий відсоток площі Цитаделі. Абстрагуючись від пам’ятки, 35-метрова архітектурна домінанта була б тут дуже доречною, готель стане оглядовою точкою, бо із верхньої тераси парку мало що видно через залісені схили гір», – так бачить керівник архітектурно-планувальної майстерні №2 «Містопроекту», який є автором озвученої концепції освоєння території історико-культурного ландшафтного комплексу «Цитадель» у Львові.

«Ця концепція ґрунтується на зонуванні території історико-культурного ландшафтного комплексу: у північно-західної зони передбачено парково-відпочинкову функцію. У башті, де нині книгосховище бібліотеки ім. Стефаника, можливо влаштувати музей. У північній зоні – два готелі, у північно-східній – спортивні поля. Центр буде діловим осередком. Передбачено також і фестивальне поле для загальноміських свят. Не будувати тут – означає залишити Цитадель в тому жахливому вигляді, в якому вона є зараз, і не здобути нічого для міста. Якщо ми вирішимо, що Львову не потрібно нічого нового, то приречемо місто на поступове завмирання, умирання. Отож питання гамлетівське: бути чи не бути. Будувати чи не будувати. Не будувати, так простіше, бо тоді не потрібно вкладати жодних коштів. Адже, щоб освоїти цю територію, потрібно багато мільйонів, а я сумніваюся, що місто має такі кошти. Але інша справа, коли туди прийде інвестор», – сказав Віталій Дубина зазначивши, що від 1989 року проекти освоєння Цитаделі виношували архітектори НУ «Львівська політехніка», Лісотехнічного університету та державних інститутів «Містопроект» та «Укрзахідпроектреставрація». Зважуючи плюси й мінуси втілення проекту конгрес-готелю, Віталій Дубина наголосив, що законодавство не забороняє новітньої забудови на території пам’яток, їх треба просто гармонізовано ув’язувати. У даному ж випадку йдеться як про порушення методичних засад реставрації, так і про здобуття престижного 5-зіркового готелю, підземних автостоянок, нового концертного залу, цивілізованого парку та оглядового майданчика із видом на історичну забудову.

Володимир Швець вважає, що класична реставрація Цитаделі є вельми складною. «Цитадель – просто територія у складі історичного ареалу. І закон не забороняє тут будувати щось нове. Звернувся інвестор із сміливою пропозицією. Бо саме Цитадель, а не Сихів чи Рясне є привабливими для інвесторів. Старе місто також створили інвестори, які наступали на попередні об’єкти. Тому ми ніби реставруємо Львів, коли пустимо гроші інвесторів у місто, – це буде реставрація його духу. На інженерну інфраструктуру центру пропонований об’єкт вплине позитивно. Це буде знаковий архітектурний об’єкт, який постане в результаті конкурсу. Ми лише мусимо спрямувати інвестора правильним шляхом. Перед нами дилема: законсервувати місто, чи розвивати його. Тобто, чи Львів має бути для людей, чи люди для Львова. Ми живемо в новому світі і нічого не робити не можна. Цих літніх майданчиків біля кав’ярень також колись не було, так само не було і тих трамваїв екскурсійних, що зараз їздять по Львову. Чому ж проти цього ніхто не протестує? Ми повинні здавати собі справу, що не маємо ресурсу для консервації. Місто розвивається, міняється, – інша справа, чи ми це сприймаємо» – філософствував Володимир Швець.

Його філософствування остудила керівник АРМ-З інституту «Украхзахідпроектреставрація» Лідія Горницька, з’ясувавши громаді, що історико-містобудівне обґрунтування до проектування конгрес-готелю на Цитаделі, яке вийшло із стін інституту й розглядалося містобудівною радою, насправді не було затверджено протоколом науково-методичної ради інституту! Це прозвучало як грім серед ясного неба й вказало на те, якою насправді сильною має бути зацікавленість лобістів. Оскільки Віталій Дубина сказав, що обґрунтування документально підтверджене директором «Укрзахадпроектреставрації», то сам раз прокуратурі, або іншим правоохоронним органам довідатися й повідомити громаді, чи не було в цьому випадку якої фальсифікації. Як зрештою і з іншими документами обговорюваного нью-васюківського проекту.

«Якщо проект буде реалізовано, то сучасна споруда, яка з’явиться на видноколі міста, приглушить історичну пам’ятку, і спотворить сам виднокіл, який також по суті є пам’яткою», – став на захист Цитаделі перекладач античної літератури й викладач УКУ Ростислав Паранько. Архітектор Ярослав Климовський висловився за те, аби архітектурна домінанта мало виразно українську символіку, а президент Благодійного фонду сприяння розвитку органної музики Сергій Каліберда – за те, аби в новому концертному залі, який так потрібен Львову для перспективного розвитку, встановили орган, позаяк громада римо-католиків домагається повернення для Богослужінь костелу Магдалини, де тепер розташований Львівський будинок органної і камерної музики.

Львовознавець Ігор Сьомочкін нагадав, що Цитадель не тільки міліарний архітектурний комплекс, а й історично-меморіальна пам’ятка, пов’язана із визвольними змаганнями українців 1918 року та табором військовополонених часів Другої світової війни. Науковий співробітник Центру досліджень визвольного руху Андрій Шевців, озвучуючи від Центру правових та політичних досліджень «СІМ» історичний коментар планів освоєння території Цитаделі, також акцентував на тому, що у роки німецької окупації Львова там загинуло понад 142 тис. осіб, серед яких українці, росіяни, євреї, бельгійці, французи, італійці та представники народів, що воювали в складі армій, які протистояли нацистам. Тому з огляду на трагічну історію Цитаделі будь-яке будівництво на її території є неприпустимим, особливо це стосується розважальних закладів. «На жаль, досі там не встановлено жодного пам’ятного знаку. Цікаво, чи відомо потенційним італійським інвесторам про те, що їм пропонують фінансувати будівництво на кістках своїх співвітчизників?. Принаймні, про італійських військовополонених немає згадок в офіційній історико-містобудівній довідці», – зауважив Андрій Шевців. На цю думку пристав і Павло Іванов, який наголосив на тому, що Цитадель – не туристична атракція, тут некомфортно буде жити на крові й кістках. Він запропонував зробити громадський парк та міжнародний меморіальний комплекс, де не повинно бути жодних розважальних закладів. Іще один закид від Центру «Сім» пролунав із вуст Христини Процюк, яка поцікавилася, чи є погодження на втілення проектної концепції від Держкомкульутрспадщини. Звісно, що такого не виявилося…

Іще одним філософом зарекомендував себе на громадських слуханнях щодо долі Цитаделі архітектор Михайло Ягольник, який наголосив на мілітарній функції пам’ятки, що пов’язана із стражданнями. «Мирне життя має свою філософію, гора вимагає комплексного підходу. Формотворчо її можна розглядати як символ «Конгрес-гора», городяни мають змінити функцію гори на місце, налаштоване до діалогу з усім світом, тепер у них є такий шанс, яким гріх не скористатися», – так образно висловився за втілення проекту Михайло Ягольник. Приблизно у такому ж дусі виступив і адвокат Руслан Сидорович: «Що у Львові зараз на Цитаделі можна подивитися? Та нічого. Її форму треба міняти, облагороджувати центр». Художник і депутат ЛМР Віктор Москалюк, попри те, що усвідомлює, до пам’яток треба ставитися обережно, усе ж вважає, що архітектурна ситуація, дозволяє будувати на Цитаделі нові об’єкти, бо сам фортифікаційний комплекс не проглядається як цілісна композиція.

«Нещасним об’єктом» назвав Цитадель і директор Інституту архітектури професор Богдан Черкес, який нагадав, що австрійці спорудили форт для прострілювання Львова, а не для його оборони, тому не варто підмінювати понять, та й концтабір не був місцем для любування мілітарною архітектурою. «Вирішити це місце можна грамотно різними шляхами. Для того, щоб отримати вибір якісних пропозицій, треба влаштувати конкурс на проект у два тури. Громадським організаціям варто також озвучити свої вимоги до ділянки, щоб вони могли бути опрацьовані проектантами», – сказав Богдан Черкес.

Від імені громадських організацій іменитим архітекторам заперечив Ярослав Підстригач, який пригадав їм і «Укрсоцбанк» і «готель-бункер» на розі Вірменської-Краківської… «Доведеться боротися і з цим свавіллям і несмаком. Є у Львові еліта, яка причетна до архітектурних рішень, але такої «реставрації» нам не потрібно! Я висловлюю недовіру цій еліті і міській владі!», – сказав Ярослав Підстригач під шквал оплесків згідних із ним людей. Однак навздогін почув звинувачення в тому, що посмів такими словами образити головного архітектора Львова! На захист влади став депутат ЛМР, член бюджетної комісії Андрій Миськів, який сказав, що у найближчі роки міськрада не знайде бюджетних коштів на відновлення Цитаделі. «Ми ділимо гроші, яких нема. Державних також. Мені соромно зараз знаходитися на Цитаделі серед того бруду й розвалин, там просто жах, що твориться. З однієї сторони ми хочемо залишити цю територію такою ж історичною, як Дубровник, а з другої нас всі питають, чому ми не робимо ремонти? А тут прийшов інвестор, який вкладе в цю територію щонайменше 70 млн євро, а ми говоримо йому ні, ні, в жодному разі. Спекулюють на святих речах. Я знаю, що в нас у Львові є громадські організації, які завжди виступають проти всього, що робиться у Львові – одній ті ж лиця!», – не приховував обурення Андрій Миськів.

Щодо благотворності ремонтів, то цікавою була репліка від мешканців вул. Каліча Гора, які поскаржилися на те, що після влаштування водовідведення від новозбудованого готелю Cytadel Inn, ця інженерна комунікація спричинилася до… провалу. «Все провалилося!» – розпачав літній львів’янин, але Андрій Павлів зумів нейтралізувати скаржника, скерувавши його до департаменту інженерного господарства…

Найфаховішим обстоюванням інтересів пам’ятки відзначилися на громадських слуханнях молодий дослідник Тарас Піняжко, який свого часу видав книжку «Львівська Цитадель» та завідувач кафедри реставрації НУ «Львівська політехніка» професор Микола Бевз. За словами Тараса Піняжка, архітектурний комплекс Цитаделі є унікальним у Європі, бо його 4 вежі чудово збережені. В інших містах подібні вежі збереглися одиничною та й то на периферії. «При потребі після реставрації під різні громадські функції можна застосовувати наявні об’єкти комплексу», – переконаний Тарас Піняжко. На науковому підході до регенерації Цитаделі наполягає і професор Микола Бевз. «Фортифікаційний комплекс Цитаделі є унікальною пам’яткою на теренах Галичини. Тому будь-яке будівництво вимагає фахової підготовки. Перед проектуванням треба мати Генплан міста, який вкаже, чи це рекреаційна територія чи територія під забудову. Наступним кроком мала б стати концепція регенерації території із врахуванням пам’ятки містобудування. Поки що вони відсутні. А без цього не можна оголошувати конкурс. До того ж наявне містобудівне обґрунтування виглядає не повним і надто загальним. Запропонований об’єкт нової архітектури дисонує із планувальною структурою. Є обмеження і щодо поверховості. Це все повинно буди відображеним в умовах конкурсу. Якщо місто хоче там конче щось будувати, то варто створити робочу групу, до якої залучити австрійських фахівців з історії фортифікації., бо інтервенція в цей об’єкт може отримати міжнародний розголос. Окрім того всі наступні етапи проектування слід погоджувати із управлінням охорони історичного середовища. Слід також отримати реставраційне завдання із Києва. Інакше робота розцінюватиметься як ненаукова й незаконна», – попередив Микола Бевз.

Це прозвучало як застереження владі проти типових помилок, що вже втягнули Львів у численні реставраційно-будівельні скандали. Разом із висловленням недовіри міській владі та її архітектурній еліті, такі акценти вселили надію, що за твердої громадянської позиції сумний досвід архітектурних халеп по-львівськи мав би оминути Цитадель стороною.

Роздрукувати

Коментарі

Додати коментар

    • Влада-Народу17:34 07.12.09
    • Годі тут строчити ці коментарі, вони і так нічого не вирішують, я досить добре знаю клан Юхима Полякова --повірте захочуть побудують (вони видно ще самі в роздумах , бо інвестиції ,як італійські , так і свої власні у них завжди є куди вкласти, від них не втікнуть :) )...А на рахунок Зіківсько -Криворучківського ви задумувались ті хто таке пише? Якби ЗІК мав щось спільне з Криворучком то чи читали б ми тут такі коментарі (та їх би вмомент видаляли) , а про Чорний піар для Андрійка Задового-то б взагалі і мови не було !!! Вдумайтесь тільки. А від редакції ЗІКу вимагаю -оприлюдніть прізвища своїх власників, керівників та ідейників -щоб не виникало питань!!! Буду вдячний.
    • jarina12:37 07.12.09
    • Шановні писарі цього сайту і цієї теми. Ніхто з Вас не звертав уваги, що на Цитаделі вже декілька десятиліть побудовані жилі будинки і там щасливо живуть безліч сімей, ніхто з вас не звертав уваги, що вже побудований і успішно діє один готель "Citadel Inn». Тому питання: шановний авторе «представник громади» - хто замовив вам цю статтю і скільки заплатив. Крім цього саме вам раджу детальніше почитати історію Цитаделі і дізнатися, що ніяких захоронень там немає. Всі тіла померлих були спалені.
      А вам все життя бажаю жити в болоті і сраччі - бо воно ж історичне!!!!!!
    • Мораліст17:33 21.09.09
    • Не живу в Україні вже багато років, але завжди слідкую що відбувається у рідному місці. З великою впевненістю можу завірити що західний турист чи бізнемен набагато моральніший ніж тперішня львівська влада. Вони ніколи не зупиняться в "готелі на кістках". Я особисто теж. Так що інвестору треба дуже добре подумати чи варто продовжувати лобіювання будівництва цієї споруди на місці страти 140 тис. людей. В кінцевому результаті він втратить. А негативна реакцію на це будівництво на заході вже почала появлятись.
    • Крос18:42 04.08.09
    • :))))))Ну,то взагалі "писець"! Прийшли,заплювали,заблювали,засрали місто, а тепер ще це [***] набралося наглості і називає когось ідіотом. Ти звідки слово таке вичитав,бику "JB"?
    • Tuner09:31 04.08.09
    • Та я бачу тут просто спец-коркознавець з"явився !!! Знає хто такий Блінкін - фантастика!! Тільки от читати те, що написано замість того, щоб "читати та, що хочу прочитати" - це задача з розділу фантастики і тут навіть Блінкін не допоможе..
    • JB23:48 03.08.09
    • Міщанин-селюк - браво. Тюнер, ви ідіот. Ви поняття не маєте про транспортну логістику і про те, яке величезне значення вона має для розвитку міста. Можете скільки завгодно верещати про "галицьку жабу" і "лайно", але транспортного фактору це аж ніяк не відмінить. Почитайте хоча б Блінкіна, а потім патякайте.
    • Т.Дяків20:20 03.08.09
    • До "МІЩАНИН-СЕЛЮК (архітектор)" - Дякую.За аргументованість, переконливість, громадянську позицію.
    • олекса17:06 03.08.09
    • чи хтось скаже, у чиїй власності зараз найменша (найбільш зруйнована) вежа на Цитаделі і яка її доля?
    • До Тюнера12:47 29.07.09

    • Якби місце, де побудовано Washington Mutual Bank із скла и бетону, мало подвійний охоронний статус, повірте, він би там не повстав.

    • Крос05:22 29.07.09
    • Шановний архітекторе,якщо ви б побували у Філадельфії,скажімо (чого вам щиро бажаю),то ви б побачили,що поряд з будиночком 17 століття,де жінка на ім'я Бетті зшила сучасний американський прапор,стоїть велетенська громада Washington Mutual Bank із скла и бетону. Так що все можна зробити.якщо вміти і хотіти. Інша справа,що ми не вміємо і не хочемо працювати,а лише бажаємо тупо красти.
      А що стосується сучасних споруд поряд з "історичним середовищем",то нікому вони там не заважають і туристів море,і всі задоволені.
    • Tuner16:08 28.07.09
    • Читач, раджу лікувати манію переслідування і, саме головне, боротися з галицькою жабою. Я нікого не лобіюю і мені глибоко десь Садіки разом з Криворучками, як і інша львівська псевдо інтелігенція, яка тут розказує про високі матерії архітектури, а сама ніколи не піднімалася вище засцяного під"їзду, пластикових вікон з лоджією і шнурками з трусами на балконі. А не піднімалася - бо в будинку де живе банально немає немає господаря (того, якого називають страшним словом "Інвестор", "жид", або "приватна кишеня"). Проте всі кричать в один голос яке гарне місто і як його треба берегти, про неприпустимість збудувати готель на Цитаделі і матюкають з зависті Назарука, бо самим мабуть набагато приємніше пити пиво на пластикових столиках десь на Сихові. В лайні живете, в лайні помрете, шкода тільки, що цим ж лайном отруєте життя іншим.
    • Читач14:00 28.07.09
    • Дійсно, схоже на те, що кілька лобістів мають завдання сидіти в ЗІКівських коментарях і показувати свою культуру, мораль і фаховість. Знаково, що львівські очільники мають саме таких захисників. Кожен може зробити власний висновок.
      Пам’ятаєте "скажи щось, щоб я тебе побачив"?
    • ДО ТЮНЕРА & Ko12:09 28.07.09
    • О ТА ТУТ НА ЗІКУ ЩЕ І ПАРТКОМ ПАРТІЇ ІНВЕСТОРІВ!!!
      ПРАВИЛЬНО !!! ДАТИ ОЦІНКУ! ТВЕРДУ ПАРТІЙНУ - кожному слову, чому не працює на втілення Програми Партії? хто собі дозволив висловлювати свою ВЛАСНУ А НЕ ПАРТІЙНУ (читай: ЗІКівсько-Криворучківську) думку? Хто нічого путнього не каже? Хто не підтримує МИЛИХ НАШОМУ СЕРЦЮ І ГАМАНЦЮ ІНВЕСТОРІВ.
      ВВЕДЕМО РЕГЛАМЕНТ ЯК У громадських слуханнях які заорганізовує Павлів в такий скосіб що 6 годин говорить Тюнер+Крос+Ко а решті 30 бажаючим 30 звилин на усіх.
      ВИ ТА Ж КОМПАНІЯ ЯНИЧАР-ГОМОСОВЄТІКУС, ЩО МАХАЄ ЯТАГАНАМИ-ЯЗИКАМИ НАД КОЖНИМ СЛОВОМ ЇМ НЕ ЗРОЗУМІЛИМ, КЛЕЇТЬ ЯРЛИКИ УСІМ ХТО НЕ З НИМИ, ДАЄ ОЦІНКИ І СТВОРЮВАЛА Б СТАЛІНСЬКІ СУДИ-ТРІЙКИ, ЯК БИ МОГЛА Б.
      АЛЕ ПІСЛЯ ЧАСУ КИДАННЯ КАМЕНІВ ЗАВЖДИ ПРИЙДЕ ЧАС ЇХ ЗБИТАТИ. І КАМІННЯ ВАШИХ НОВОБУДОВ У ЦЕНТРІ МІСТА БУДЕ НАД ВАШИМИ ГОЛОВАМИ, ЯК ГРАНІТИ УКРСОЦБАНКУ, ЧИ ПОВЕРХИ СТАТУПРАВЛІННЯ НАД ПАМЯТТЮ ПРО ЇХ АВТОРІВ.
    • Кремінь-МІЩАНИНУ-СЕЛЮКУ (архітек12:01 28.07.09
    • Цілком згідний з вами. І це добре, що ще є такі фахівці, бо відчувається що у свому житті ви щось робили за яке не стидно людям в очі дивитися і можете сміливо виходити на дискусію. А на закиди невігласів не ображайтеся, бо і так зрозуміло під чиїм началом співають, їм можна тільки поспівчувати, як і теперішній владі, проффесіоналізм якої ще довго буде відгикуватися львів"янам. Жаль у Львові немає Брестської фортеці - можна було би на її території побудувати грандіозний ігрово-розважальний центр з розвиненою інфраструктурою. Та будяки і болото в головах тих горе-архітекторів і можновладців з магістрату , які посягають на святе - ПАМ"ЯТЬ!!!!!!
    • Tuner11:20 28.07.09
    • І що, шановний ахітектор тут написали? Ви ж не на громадських слуханнях, щоб говорити півгодини і нічого путнього не сказати..
    • До Кроса10:51 28.07.09
    • Ваша цитата
      * 18:3826.07.09 Крос
      *
      " ........ Львів був знаковим містом, в одному ряду с Піиером.Ригою,Таллінном,", то у кого каша, не знаєте, що пишете? Чи не ідентифікуєте народу зі столицею? Буває...
    • МІЩАНИН-СЕЛЮК (архітектор)10:32 28.07.09
    • Так зичайно - в країнах, де бюджет будівельної компанії більший за бюджет Львова в рази, є гарні і сучасні вирішення транспортних проблем - і на і під землею. ОДНАК НАМ ВИ ПРОПОНУЄТЕ ПОГІРШИТИ СИТУАЦІЮ ВЖЕ, А ВИРІШУВИТИ ПРОБЛЕМУ ПОТІМ, КОЛИ МОЖЕ У МІСТА (не інвестора який створив її) БУДУТЬ ГРОШІ.
      ПРИ ЦЬОМУ ЩИРОСЕРДЕЧНО ЗІЗНАЄТЕС, ЩО НЕ РОЗУМІЄТЕ ПРО ЩО Я КАЖУ, АЛЕ ТОЧНО ЗНАЄТЕ ЩО ЦЕ ФІГНЯ (на читав але на КОЛИМУ бо все що не розумію це ФІГНЯ)
      у цьому і проблема львівської профффесури - бачать лише минуле і трошки папірчиків зелених які сьогодні під ніс піднесуть, А ЩО БУДЕ З МІСТОМ, ЙОГО ЦЕНТРОМ, СИХОВОМ ЧИ ПІДЗАМЧЕ ЗАВТРА НЕ ДУМАЮТЬ.
      Ви так і не пояснили чому цитадель не може бути зеленою зоною в 5 хв.від мешканців центру? Шанхай ПРИХВАТИЗОВАНИХ САРАЇВ через 5-10 років завалиться і якщо не дати приватизувати землю, то підмести після СЛУГ НАРОДУТА ПОСТКОМУНІСТІВ купи сміття, впорядкувати територію і не мати проблем. Як у Нью Йорку чи деінде з центральними парками.
      КОЛИ Ж СЬОГОДІ ПОБУДУВАТИ НА ЦИТАДУЛІ КОНГРЕС-ГОТЕЛЬ З СТОЯНКОЮ НА 1600 МІСЦЬ, ЗАЛОМ НА 2500 МІСЦЬ + СТОЯНКА НА СТЕФАНИКА-КОПЕРНІКА 600 МІСЦЬ то сьогодні, завтра і позавтра буде ТІЛЬКИ ГІРШЕ І З ТРАНСПОРТОМ І З ЗАГАЗОВАНІСТЮ І З ВТИСКАННЯМ У ВУШКО ГОЛКИ НОВИХ ПРОБЛЕМ БЕЗ НАЙМЕНШИХ ШАНСІВ ЇХ ВИРІШЕННЯ В НАЙБЛИЖЧІ ДЕСЯТИЛІТТЯ. ЦЕ РАДИ КОГО? РАДИ ОДНОГО ХЛОПА ЯКИЙ ХОЧЕ ПОДВОЇТИ СВОЇ СТАТКИ? ЧИ РАДИ ПРОФФФЕСІОНАЛІВ ЯКІ ДАЛЬШЕ СВОГО НОСА НЕ БАЧАТЬ І НЕ УЯВЛЯЮТЬ ЯКІ ПРОБЛЕМИ ДЛЯ МЕШКАНЦІВ СТВОРЮЮТЬ?
      У методиці реставрації І В СВІТІ І В УКРАЇНІ використовують принцип реверсивності - якщо сьогодні не можеш використати автентичні матеріали, то повинен примінити такі, які у майбутньому можна легко зняти без шкоди збереженій субстанції.
      ПРИ РЕГЕНЕРАЦІЇ ІСТОРИЧНОГО СЕРЕДОВИЩА ТЕ Ж САМЕ - НЕ МОЖНА ЗАБИВАТИ ЗАЛІЗОБЕТОННУ СКЛЯННУ КОЛОНУ-ВИСОТКУ В СФОРМОВАНЕ СЕРЕДОВИЩЕ. ЦЕ НА ПЕРШИЙ ПОГЛЯД ВИГЛЯДАЄ КРАЩЕ НІЖ САРАЇ ТА СМІТТЯ НА ЦИТАДЕЛІ, АЛЕ ЧЕРЕЗ 10-20 РОКІВ ЦЕ БУДЕ СМІТТЯМ, ЯКЕ ПРИБРАТИ БУДЕ УЖЕ ДУЖЕ І ДУЖЕ ТЯЖКО.
      Справжні АРХІТЕКТОРИ ніколи не творили для свого сьогодення - ЛИШЕ ДЛЯ МАЙБУТНЬОГО, ДЛЯ БЕЗПРОБЛЕМНОГО І ГАРМОНІЙНОГО ЖИТТЯ НАСТУПНИХ ПОКОЛІНЬ.
      Як Ви думаєте панове чи можна це сказати про НАШИХ ДИРЕКТОРІВ ПРОЕКТНИХ ІНСТИТУТІВ, ГОЛОВНИХ АРХІТЕКТОРІВ МІСТА ЧИ ПРОЕКТУ, ДЕКАНІВ ІНСТИТІВ АРХІТЕКТУРНИХ?
      ЩЕ РАЗ СКАЖУ СВОЄ ТВЕРДЕ ПЕРЕКОНАННЯ - В УСЬОГО ЦЬОГО ПАНЬСТВА НЕМАЄ УЯВЛЕННЯ ЯКИМ МАЄ БУТИ ЛЬВІВ ЧЕРЕЗ 25-30 РОКІВ. НІХТО З НИХ НЕ ЗНАЄ ДЕ І ЯК ВІН БУДЕ РОЗВИВАТИСЬ. ТОМУ І РЕПЕТУЮТЬ УСІ - КІНЕЦЬ РОЗВИТКУ МІСТА, УСЬО ПРОПАЛО МИ УЖЕ ПРОВІНЦІЯ А БУДЕМО СЕЛОМ - І ЦЕ ВСЕ ТОМУ, ЩО НЕ ЗАБУДУЄМО КРАКІВСЬКУ-ВІРМЕНСЬКУ, ЦИТАДЕЛЬ, ВЕРНІСАЖ !!!!
      Панове ВИ САМІ В ЦЕ ВІРИТЕ?
    • Крос06:42 28.07.09
    • Шановний архітекторе,не полінуйтеся і присвятіть сьогоднішній день Інтернету.Посидіть і подивіться ЯК вирішують подібні питання з забудовую на Дикому Заході. там просто впорядковують рух транспорту - роблять вулиці з одностороннім рухом.якщо це не вирішує проблtми? будуються нові транспортні розвязки. Дорого?Хм...А хто сказав,що буде легко?
    • Tuner00:45 28.07.09
    • О, наш шановний міщанине-селюку, дуже я сумнваюся, що Ви є насправді архітектором, виходячи з тої фігні, яку Ви напасали (особливо стосовно машин, думаю Ви взагалі не розумієте, що проблема корків у Львові пов"язана не з їх кількістю а з коефіцієнтом бидлуватості їх рогулів-власників), якщо Ви і архітектор, то напевно більше садиби нічого не проектували. Я жодним словом не підтримав наших шановних злодіїв з площі Ринок, я просто не погодився з утопічною галицькою ментальністю і засудив думки таких як Ви, що на Цитаделі немає альтернативи складам, будякам і болоту. Очевидно, що будяки і болото - це Ваш рівень, якщо їх так захищаєте....
    • МІЩАНИН-СЕЛЮК (архітектор)20:03 27.07.09
    • Славна галицька дискусія у стилі "СОВКА" - НЕ ЧИТАВ, АЛЕ ЗАСУДЖУЮ, НЕ БАЧИВ, АЛЕ АВТОРА НА КОЛИМУ БО Є ВОРОГОМ ПРОГРЕСУ, МІСТА, ІНВЕСТОРА" правильно!!! Висотка більше 33м. у дусі соцреалізму, БО МЕНШЕ ЕКОНОМІЧНО НЕ ВИГІДНО (читай АЕС - поближче до Києва, Запоріжжя, і т.д бо так дешевше, заводи на місці храмів бо так зручніше)
      УСІ проблеми міста від "СОВКОВОСТІ" КРИВОРУЧКА, ПАВЛІВА, ШВЕЦЯ, ЧЕРКЕСА tunera & Ко ЯКІ БАЧАТЬ КІНЕЦЬ РОЗВИТКУ МІСТА, ЯКЩО НЕ БУДУВАТИ В ЙОГО ЦЕНТРАЛЬНІЙ ЧАСТИНІ - ВСЬО ПРОПАЛО, ДЕГРАДАЦІЯ, ПРОВІНЦІЯ, СЕЛО З СЕЛЮКАМИ.
      Ще покійний Гутнов встановив, що місто розвивається хвилями від центру до переферії по мірі переходу кількосіт в якість. У НАС ЖЕ ПРОФФФФЕСУРА БАЖАЄ ЛИШЕ "РОЗВИТКУ" (читай інвестицій у власні фірми і кишені) ЛИШЕ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ЧАСТИНИ, ЩІЛЬНО ЗАБУДОВАНОЇ, БЕЗ ЗЕЛЕНІ БІЛЯ БУДИНКІВ, ЗАГАЗОВАНОЇ, ЗАКОРКОВАНОЇ І ТД.
      Як кажуть "горе от ума" ну попробуйте пани тюнери, криворучки і інвестори переконати мене і мешканців прилеглої частини міста в межах Словацького, Коперніка Стефаника Чайковського, Дудаєва, Дрегоманова, пр.Шевченка, І.Франка і далі ЩО ВИ ЗАБЕЗПЕЧИТЕ МОЖЛИВІСТЬ ПРОЇЗДУ ЦИМИ ВУЛИЦЯМИ, КОЛИ НЕВЕЛИЧКА ЧАСТИНА МАШИН З ПАРКІНГУ НА ЦИТАДЕЛІ + НА РОЗІ КОПЕРНІКА-СТАФАНИКА ЗАХОЧЕ ВИЇХАТИ ЗВІДТИ А ІНШІ БУДУТЬ ТУДИ ЗАЇЗЖАТИ ??? А НІЯК ВИ НЕ ПЕРЕКОНАЄТА БО І НЕ ДУМАЛИ ПРО ЦЕ І НЕ ЗБИРАЄТЕСЬ ДУМАТИ .
      АЛЕ ХІБА ЦІ ДРІБНИЦІ ВАЖЛИВІ ДЛЯ СПРАВЖНІХ СТРАТЕГІВ "СОЦКАПІТАЛІЗМУ" ГОЛОВНЕ РОЗВИТОК, ГОЛОВНЕ ІНВЕСТОР.
      Та поясніть мені чому цій висотці не місце біля податкової, тим більше що там буде новий СІТІ-ЦЕНТР, чи на Чорновола-Липинського, чи на гайдамацькій-донецькій-жовківській??? ХІБА НА ЦИХ ТЕРИТОРІЯХ НЕ ПОТРБІНО ЗАКЛАДАТИ ДЖЕРЕЛА СУЧАСНОГО І МАЙБУТНЬОГО РОЗВИТКУ? ХІБА РОЗВИТОК МІСТА ЦЕ РОЗВИТОК ТІЛЬКИ ЙОГО ЦЕНТРУ ПРИ ДЕГРАДАЦІЇ ПЕРЕФЕРІЇ?
      УСІ ДИСКУСІЇ ВІД ВІДСУТНОСТІ У МІСТІ ЄДИНОЇ МІСТОБУДІВНОЇ СТРАТЕГІЇ, ВІД ВІДСУТНОСТІ БАЧЕННЯ НАПРЯМКІВ РОЗВИТКУ ЙОГО ЕЛЕМЕНТІВ, ВІД ВІДСУТНОСТІ ОЛІЇ В ГОЛОВАХ ЙОГО ОЧІЛЬНИКІВ.
      ТОМУ І ДИСКУСІЯ ТУТ БАЗАРНА "САМ ДУРАК, А ЩЕ У ШЛЯПІ".
      Так вирішувати мають фахівці, АЛЕ НЕ ТАКІ ДЛЯ ЯКИХ АРГУМЕНТОМ Є ЛИШЕ ЕКОНОМІЧНА ОБГРУНТОВАНІСТЬ (нехай лише кількості місць а не $)
      Я ПЕВЕН - ДОПОКИ РІШЕННЯ ГОТУЮТЬ ЗА ПРИНЦИПОМ "ЧЕГО ІЗВОЛІТЄ" НА ПІДПИС САДОВОМУ КРИВОРУЧКО І ПАВЛІВ - БУДУВАТИ В ЦЕНТРАЛЬНІЙ ЧАСТИНІ ЗЛОЧИННО. БО ЦЕ НЕ ФАХІВЦІ А МАНКУРТИ І ЯНИЧАРИ РІДНОГО МІСТА.
    • Крос17:01 27.07.09
    • Якась каша в голові оппонента,що не назвався...При чім тут "буде соромно дивитися в очі єстонцям та латишам"?
    • Львів"янин - Деньковичу15:33 27.07.09
    • Цікава получається дискусія!!! Хотів Буняк розбудувати Високий Замок, звинуватили у лобіюванні власних інтересів і руками депутатів зняли з посади. А зараз виходить все цивілізовано і шляхетно - чубіться пересічні львів"яни, хто за, хто проти, а вийде як завжди - "Ви ж бачите громада нас підтримує". Свіжий приклад - погодження виконкомом підняття цін в маршрутках до 2 грн. Хотів конкретно вказати № рішення , а не тут то було - "ідучи на зустріч людям" міська влада змінила наповнення офіційного порталу. Чого захотіли, кому не лінь лізе в розпорядчі документи міської ради, контролює які розпорядження підписує міський голова, які рішення приймає виконком. Але ближче до теми. За взаємними звинуваченнями шановні учасники дискусії ніхто навіть не звернув увагу на посилання у статті на репліку мешканців вул. Каліча Гора про руйнування та провал каналізаційного колектора після будівництва нового готелю. І про вчасність нейтралізації мешканця Андрієм Петровичем Павлівим, який показав глибокі знання розмежування повноважень між виконавчими органами міської ради та скерував (читай закрив рот та відфутболив) мешканця до управління інженерного господарства. Немов би не знає, які посадові особи міської ради попідписували Державний акт прийомки новозбудованого готелю (у тому числі і він), що акт затверджено виконкомом. А треба було порадити звернутися в прокуратуру, щоб розібралися як приймали новозбудований об"єкт, що провалився каналізаційний колектор і тепер відновлювати його буде місто за кошти бюджету. Усі говорять за наземну частину Цитаделі і ніхто не згадує про те, що знаходиться під землею, що там є підземні ходи та каземати, можливо залишки складів боєприпасів, в якому стані інженерні комунікації, що через нове будівництво може статися перезволоження грунту і почнуться зсувонебезпечні процеси. А щоб цього не сталося потрібно проводити доскональні дослідження , а їх потрібно проводити по кістка сотень тисяч невинноубієнних, які лежать в цій землі. Та не зможемо ми називатися християнами, якщо допустимо такий гріх. Інвестора знайшли на будівництво готельного комплексу та інфраструктури, бо пахне великими грошима, а совісті як не було, так і не має. Концепції розвитку міста не має, генерального плану забудови міста не має, а Садовий з поплічниками локшину вішають усім на вуха - усе в інтересах міста. Та його інтересах, а не міста. Де ви, люди добрі, бачили, щоб в історичній частині велося нове будівництво, а не реставрація - та на те вона і називається ІСТОРИЧНА ЧАСТИНА, тому що на ній уся історія попередніх часів, а не твориться новітня історія на кшталт Укрсоцбанку і т.д. Можна ображати один одного, називати жидами, комуністами (хоча ті до такого не додумалися), прихвостнями ЗІКу (хоча вона не дає дрімати міській владі), але перш за все - треба залишатися ЛЮДИНОЮ і пам"ятати свою історії. Хто не пам"ятає своєї історії, той не має майбутнього!!!! А владі - ганьба!!!
    • Нонік13:56 27.07.09
    • Василь Миськів балотувався у депутати міської ради від УНП під №9. На даний час обіймає посаду першого заступника начальника інспекції Держархбудконтролю у Львівській області.
      Вголос
    • Нонік13:43 27.07.09
    • Питання до ЗІКУ. Поясніть звідки ви взяли, що є такий депутат Андрій Миськів і що він член Бюджетної комісії? Якщо мені не зраджує память, то нещодавно депутатом став Василь Миськів, замість вибулого народного депутата. Що за еквілібристика?
    • Юрій13:40 27.07.09
    • Щодо концтабору, то мені видається перший громадський обов'язок львів'ян, провести археологічні розкопки, викопати тіла замурдованих і перезаховати із належною пошаною та встановленням відповідного памятного знаку.
  • Сторінка:123

Новини Кіно

Завантаження...

Робота

Завантаження ...

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер: