понеділок, 4 грудня, 2017, 17:18 Київ
Московському мосту в столиці виповнився 41 рік
Московський міст у Києві. Фото: 44.ua
Московський міст у Києві. Фото: 44.ua

Сьогодні виповнюється 41 рік з дня відкриття Московського моста. Про нього і піде мова.

Про це пише «44.ua».

Московський міст у Києві. Фото: 44.ua
Московський міст у Києві. Фото: 44.ua

На сьогоднішній день в Києві сім діючих мостових переходів, кожен з яких відіграє найважливішу роль в транспорті столиці. Це Московський, Гаванський, Пішохідний (Парковий), міст Метро, ​​Патона, Дарницький і Південний мости. Крім того, в 2017 було відновлено будівництво Подільсько-Воскресенського моста, який дозволить завести лінію метро на Троєщину. Історики відзначають, що вперше мостову переправу в Києві звели на початку XII століття.

У другій половині 60-х років лівий берег Києва почав активно розвиватися. Вже були побудовані міст Патона і міст Метро, ​​але потреба в транспортному сполученні між берегами зростала.

Партійне керівництво розглядало два варіанти – побудувати перехід на півдні або на півночі. Був обраний другий варіант, так як починалося будівництво Троєщини.

Перед інженерами постало непросте завдання: створити міст, який буде мати проліт без опор 300 метрів, щоб не заважати водному транспорту. Це викликало чимало побоювань, так як під навантаженням дорожнє полотно могло прогинатися до 70 см.

Московський міст у Києві. Фото: 44.ua
Московський міст у Києві. Фото: 44.ua

Все ж, проект був схвалений і реалізований.

Після будівництва почалися випробування. На Московський міст запустили 150 КрАЗів завантажених піском. Крім того, для машин створили спеціальні трампліни, щоб підсилити навантаження на конструкцію.

Рівень тиску, який значно перевершувало плановий, перевіряли за допомогою спеціальних приладів протягом кількох днів.

Головний інженер проекту Георгій Фукс в одному з інтерв’ю згадував, що водії не боялися, деякі з них навіть брали в кабіни членів своїх сімей.

За його словами, коли 150 навантажених піском КрАЗів почали заїжджати на шляхопровід, до інженерів підбіг молодий чоловік, що стежив за показами приладів. Він сказав, що прогин вже перевищив метр і збільшується. На мосту було вже багато людей, а нові машини продовжували заїжджати. Було прийнято рішення терміново прибрати всі машини з шляхопроводу.

Пізніше з’ясувалося, що тривога виявилася помилковою – хтось переплутав і завищив показники приладів. Випробування продовжили.

Незважаючи на всю унікальність і революційність проекту, його творці не отримали ніяких нагород.

Московський міст у Києві. Фото: 44.ua
Московський міст у Києві. Фото: 44.ua

Нагадаємо, що 28 листопада на засідання постійної комісії Київради з питань культури, туризму та інформаційної політики депутати погодили ряд перейменувань столичних топонімів. Серед іншого, Московський міст запропоновано перейменувати на Північний міст.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
2017-12-12 04:53:17