п'ятниця, 6 жовтня, 2017, 11:23 Влада
Що чекає Донбас? П’ять основних пунктів закону про реінтеграцію
Фото: ZIK/EPA/ROMAN PILIPEY
Фото: ZIK/EPA/ROMAN PILIPEY

6 жовтня Верховна Рада підтримала в першому читанні президентський законопроект про реінтеграцію Донбасу №7163. За проголосували 233 народних депутати. Перед голосуванням з законопроекту прибрали згадку про Мінські домовленості, на чому наполягали багато депутатів.

Та все ж у законі залишився ряд принципових положень. Ось найголовніші із них.

  1. Визнання Росії агресором

«Російська Федерація ініціювала, організовувала та підтримувала терористичну діяльність в Україні, здійснює збройну агресію проти України та тимчасову окупацію частин її території, застосовуючи регулярні з’єднання і підрозділи збройних сил та інших військових формувань Російської Федерації, підпорядкованих і скеровуваних ними російських радників та інструкторів і використовуючи заслані, створені, керовані, контрольовані та підтримувані, у тому числі фінансово, озброєні банди та групи, іррегулярні сили та найманців, встановивши окупаційну владу Російської Федерації, здійснювану її збройними силами та іншими військовими формуваннями, державними органами та підконтрольними Російській Федерації самопроголошеними органами (окупаційна адміністрація Російської Федерації)», – йдеться у тексті законопроекту.

  1. Визначення меж окупованих територій.

У Донецькій та Луганській областях тимчасово окупованими територіями визнаються:

  1. сухопутна територія та її внутрішні води у межах окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей, де збройні сили Російської Федерації і окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили та здійснюють окупаційну владу та загальний контроль Російської Федерації;
  2. внутрішні морські води і територіальне море України, що прилягає до сухопутної території, зазначеної у пункті 1 цієї частини;
  3. повітряний простір над територіями, зазначеними у пунктах 1 і 2 цієї частини.

Межі тимчасово окупованих територій в Донецькій та Луганській областях визначаються за поданням Генерального штабу Збройних сил України Міністерством оборони України.

«Тимчасова окупація Російською Федерацією територій в Донецькій та Луганській областях, що зазначені у пунктах 1 – 3 частини першої статті 1 цього Закону, є нелегітимною і не створює для Російської Федерації жодних територіальних прав», – зазначається в законопроекті.

  1. Правовий статус тимчасово окупованих територій в Донецькій та Луганській.

У межах тимчасово окупованих територій в Донецькій та Луганській областях діє особливий порядок забезпечення прав і свобод цивільного населення, визначений цим Законом та нормами міжнародного права.

За фізичними особами, незалежно від набуття ними статусу внутрішньо переміщених осіб чи іншого спеціального правового статусу, юридичними особами зберігається право власності та інші речові права на майно, у тому числі на нерухоме майно, включаючи земельні ділянки, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, якщо воно набуте відповідно до законів України.

За державою Україна, територіальними громадами сіл, селищ, міст, які розташовані на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, державними органами, органами місцевого самоврядування та іншими суб’єктами публічного права зберігається право власності та інші речові права на майно, у тому числі на нерухоме майно, включаючи земельні ділянки, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях.

  1. Створення Об’єднаного оперативного штабу ЗСУ.

Цьому штабу мають підпорядковуватись працівники правоохоронних органів, військовослужбовці та інші особи, які залучаються до здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, стримування і відсічі російської збройної агресії в Донецькій та Луганській областях.

Порядок в’їзду осіб і переміщення товарів на тимчасово окуповані території визначається начальником Об’єднаного оперативного штабу Збройних сил України за погодженням із Службою безпеки України та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику з питань тимчасово окупованих територій.

  1. Дозвіл на використання армії

Органи військового управління, з’єднання, військові частини і підрозділи Збройних сил України можуть залучатися в мирний час відповідно до закону до здійснення заходів, передбачених Законом України «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України над тимчасово окупованими територіями в Донецькій та Луганській областях». Залучені до здійснення таких заходів з’єднання, військові частини і підрозділи Збройних Сил України мають право застосовувати і використовувати зброю та бойову техніку

«Цим Законом Верховна Рада України відповідно до пункту 9 частини першої статті 85 Конституції України схвалює рішення Президента України про використання Збройних сил України та інших військових формувань, що приймається відповідно до пункту 19 частини першої статті 106 Конституції України, для стримування і відсічі російської збройної агресії в Донецькій та Луганській областях і забезпечення державного суверенітету України над тимчасово окупованими територіями в Донецькій та Луганській областях», – йдеться у тексту документа.

Зазначимо, що цей законопроект ще має бути проголосований у другому читанні. За словами спікера Верховної Ради Андрія Парубія, до другого читання «буде узгоджено позицію про Крим».

Підготувала Тетяна Штифурко,
ІА ZIK

Читайте також: Муженко назвав кількість військових, що можуть загинути у разі силового сценарію на Донбасі

Редакція не завжди поділяє позицію авторів публікацій.
* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
2017-10-22 02:30:10