середа, 13 вересня, 2017, 2:17 Людина
В печерах Антарктиди знайдено сліди невідомої флори та фауни

Вчені з Австралійського національного університету виявили у вулканічних печерах Антарктиди сліди ДНК, які можуть належати невідомим науці тваринам.

Група вчених на чолі з Керідвен Фрейзер прибула на острів Росса, один з найбільш південних на планеті, на території якого знаходиться діючий вулкан Еребус, – повідомляє kreschatic.kiev.ua.

Там вони вивчали «великі і пов’язані одна з одною» підльодовикові печерні системи, утворені під впливом вулканічного пару. Взявши проби з різних печер, вчені виявили сліди моху, водоростей, круглих черв’яків і членистоногих, причому деякі зразки ДНК можуть належати «новим видам тварин і рослин». Сліди виявлені як на поверхні, так і на підлідних ділянках.

За словами Фрейзер, результати досліджень відкривають «спокусливий погляд» на те, що відбувається під льодами Антарктиди. Вона пояснює, що в геотермальних печерах дуже хороші умови для життя.

«У цих печерах може бути по-справжньому тепло, в деяких з них температура може досягати 25 градусів. Ви можете ходити там в футболці, і вам буде комфортно», – зазначає Фрейзер. Як зазначає її колега доктор Лорі Коннел з Університету Мена, якщо вченим вдасться знайти самі організми, а не тільки їх сліди, це відкриє двері в «хвилюючий новий світ».

«Ми поки що не знаємо, скільки печерних систем сконцентровано навколо вулканів Антарктиди або наскільки ці підльодовикові середовища пов’язані один з одним. Їх дійсно складно виявити, до них важко дістатися, їх складно вивчити», – зазначив ще один дослідник, Чарльз Лі з Університету Вайкато. За останніми даними, на території Антарктиди знаходиться не менше 138 підлідних вулканів.