четвер, 17 серпня, 2017, 9:57 Людина
Загадка, як з’явилися перші тварини на Землі, розгадана вченими
Фото: independent.co.uk/Wikipedia

Нове дослідження пролило світло на те, як тварини вперше з’явилися на Землі.

На Землі домінували прості бактерії приблизно до 650 млн років тому, коли раптово вони еволюціонували у складні форми життя.

Причина, чому це сталося, була загадкою. Однак вчені в Австралії та Німеччині стверджують, що визначили, що спонукало до стрибка у розвитку на Землі, – інформує видання The Independent.

Ця «революція екосистем» почала відбуватися близько 700 млн років тому, коли планета була практично повністю вкрита льодом.

Велетенські льодовики розтрощили вщент величезні гірські породи, випускаючи цим самим поживні речовини, такі як фосфати. І тоді, під час «глобального потепління», сніжний ком розтопився, а річки вимивали поживні речовини в океан.

Новий помірний клімат і раптова поява їжі створили ідеальні умови для зародження першого складного життя – водоростей, предків усіх нас.

Один з дослідників Д-р Йохен Брокс з Австралійського національного університету (АНУ) зазначив, що вони знайшли докази того, що сталося внаслідок дроблення порід, а потім видобутку «молекул стародавніх організмів».

«Ці молекули свідчать нам про те, що організми почали еволюціонувати 650 млн років тому. Це була революція екосистем, підйом водоростей», – сказав він.

Бактерії, які колись панували в океанах, виявилися витіснені більш складними формами життя.

«Ці великі та поживні організми забезпечили вибух енергії, необхідної для розвитку складних екосистем, де все більше і більше складних тварин, включаючи людей, могли процвітати», – сказав д-р Брокс.

Залишки стародавніх організмів, вилучені з осадових порід, виявлених у центральній Австралії, були датовані періодом відразу після танення Землі-сніжки (гіпотеза, що припускає, начебто Земля була повністю вкрита льодом під час кріогенійського й едіакарського періодів Неопротерозойської ери і, можливо, в інші геологічні епохи).

Доктор Амбер Джаррет, також з АНУ, сказала: «У цих каменях ми виявили яскраві сигнали молекулярних відкладень».

«Ми відразу ж зрозуміли, що зробили вирішальне відкриття того, що Земля-сніжка була безпосередньо задіяна в еволюції великого і складного життя».

Дослідження було описано у статті, опублікованій у журналі Nature.

Переклад з англійської Оксани Вергелес, для ІА ZIK