четвер, 11 травня, 2017, 15:09 Львів
У ЛМР не кажуть, за що платять перевізникам ТПВ, посилаючись на вилучення документів
Фото: portal.lviv.ua
Фото: portal.lviv.ua

У ЛМР та Львівспецкомунтрансі до останнього намагались приховати дані про розподіл коштів за вивезення ТПВ зі Львова. Лише завдяки наполегливості журналістів вдалося отримати хоча б якусь інформацію. При тому, що як у мерії, так і у комунальному підприємстві- розподільнику коштів відмовились надати інформацію від фірм-перевізників про об’єми вивезеного сміття та відстані, куди воно вивозилося. Причиною того називається вилучення цих документів Нацполіцією в ході обшуків у грудні 2016 та березні 2017 років.

Про це йдеться у відповідях на запити, отримані від міськради та КП «Львівспецкомунтранс».

Відомо, що питання вивезення ТПВ в останній рік стало найбільш болючою проблемою для Львівської міської ради. Ця проблема обросла скандалами та версіями – через трагедію на звалищі у Грибовичах у червні 2016 року й подальші незрозумілі кроки та суперечливі повідомлення команди Садового, через численні афери наближених до мера осіб, а також через багатомільйонні непрозорі витрати бюджетних коштів. Додаткового імпульсу проблемі надали маніпуляції з ділянкою для нового полігону та сміттєпереробного заводу, яких ще й досі немає! Та все ж найбільше галасу наробила мантра Андрія Садового, яку він повторював у десятках інтерв’ю та повідомлень – про сміттєву блокаду міста центральною владою, причиною якої стала жорстка опозиційна позиція «Самопомочі» та її головного лідера особисто.

Ця вміло підібрана стратегія була покликана набити оскому людям та відволікти увагу від головного – на вивезення сміття вже витрачено понад 130 млн грн і на це будуть йти ще десятки мільйонів щомісяця, а жодної конкретики про нову ділянку та початок будівництва заводу та полігону немає! У цьому контексті логічним виглядає лише одне припущення – нічого не робиться через те, що у влади міста є прихований намір і далі возити сміття у Грибовичі (нібито з метою його правильної рекультивації).

І на все це, окрім бюджетних коштів, підуть ще й мільйони єврокредитів від ЄІБ та ЄБРР. Підуть через ЛКП «Львівспецкомунтранс», який ще рік тому був затятим боржником, та й зараз вважається найгіршим перевізником ТПВ. А звіт його директора Тараса Стефанишина перед депутатами ЛМР, який відкладався декілька місяців, складався з декількох цифр та повідомлення про вилучення правоохоронцями документів, через яке неможливо надати більше інформації.

Щось подібне, очікувано, ми отримали і у відповіді на наш запит.

На питання:

Скільки коштів з міського бюджету було виділено як компенсація за вивезення ТПВ з м. Львова кожній з фірм-перевізників з січня по березень 2017 року? Просимо повідомити конкретно по місяцях та щодо фірм (Львівспецкомунтранс, ГрінЕра, АВЕ, СанКом, САТ).

ЛСКТ відповіли:

«У період з січня по березень 2017 року проведені відшкодування додаткових витрат на перевезення: ТОВ «АВЕ- Львів» – 26236583.60 грн, ТзОВ «Санком» – 16122408, 60 грн, ТзОВ «ДВ-Екосвіт» – 3321277,12 грн, ТзОВ «Спецавтотранс-Львів» – 1987661,10 грн, ТзОВ «ГрінЕра Україна» – 5034169,16 грн, ЛКП «ТФ «Львівспецкомунтранс» – 14669177,32 грн».

У ЛМР таке ж питання потрактували, як повний обсяг відшкодування за весь період вивезення:

«Компенсовано додаткові витрати на перевезення сміття у сумі 132,26 млн грн, а саме: ТзОВ «АВЕ-Львів» – 67,49 млн грн; ТзОВ «Санком» – 28,19 млн грн; ТзОВ «Спецавтотранс – Львів» – 9,86 млн грн; ТзОВ «ДВ-Екосвіт» – 15,09 млн грн; ТзОВ «Грінера Україна» – 2,73 млн грн; ЛКП «ТФ «Львівспецкомунтранс» – 8,9 млн грн».

Таким чином ми отримали інформацію, як про повний обсяг нарахувань, так і про відшкодування за перший квартал 2017 року.

На цьому відповіді від чиновників завершились. На питання:

«Який об’єм ТПВ було вивезено кожною з фірм з січня по березень 2017 року? Просимо повідомити конкретно по місяцях та щодо фірм (Львівспецкомунтранс, ГрінЕра, АВЕ, СанКом, САТ)»

обидва адресати відповіли, що надати такої інформації неможливо через те, що усі документи, які стосуються обсягів вивезених ТПВ, були вилучені під час обшуків слідчими Нацполіції у грудні 2016 та 28 березня 2017 року.

З цієї ж причини – вилучення документів – не вдається завершити аудит фінансової діяльності ЛКП «Львівспецкомунтранс», який чиновники ЛМР називали таким, що дасть громадськості усі відповіді на питання щодо витрат коштів на вивезення ТПВ.

Ще складніше для чиновників було знайти відповідь на наступне незручне запитання, яке, в принципі, для кмітливого бюрократа не мало б становити особливої проблеми. Йдеться про те, за яким принципом вираховується кількість вивезеного сміття та визначається сума відшкодування за це.

Достатньо було процитувати пункт ухвали з вказанням її правильних реквізитів. Йдеться про пункт 3.1 Ухвали сесії ЛМР № 907 від 14.07.2016: «Для розрахунку фактичних додаткових витрат на перевезення побутових відходів виконавці послуг з вивезення побутових відходів щомісячно до 5 числа місяця, що настає за звітним, подають у Львівську міську раду інформацію щодо обсягів вивезення побутових відходів, відстані до полігонів захоронення побутових відходів, додаткового пробігу транспортних засобів (власних або залучених на підставі договорів про перевезення), кількості здійснених рейсів до кожного полігону та фактичної вартості перевезення побутових відходів, розрахованої на 1 км додаткового пробігу транспортного засобу».

Натомість у Департаменті житлового господарства та інфраструктури ЛМР написали: «Перевізники надають ЛКП «ТФ «Львівспецкомунтранс» кожні 5-ть днів розрахунки, на основі яких проводяться відшкодування за вивіз ТПВ».

А у «Львівспецкомунтранс», цитуючи цю ухвалу, зіслались на зовсім іншу, яка зовсім не про те і навіть з хибною датою.

Чи це випадкові помилки, чи заплутування інформації, чи кричуща некомпетентність? То чи можемо ми розраховувати на нормальну роботу виконавчих органів ЛМР тоді, коли вони не в змозі нормально виконати навіть найпростіші завдання?

Ці припущення повністю справдились тоді, коли журналісти ІА ZIK, проаналізувавши отримані відповіді, намагались з’ясувати чи у відведені терміни, а саме до 5 травня перевізники подали дані про обсяги вивезеного сміття за квітень та про суму відшкодування.

Спочатку юрист ЛКП пояснювала, що такі дані можна отримати лише у перевізників, потім стверджувала, що, можливо, вони є у бухгалтерії, а, можливо, перевізники ще й не подали її, а дадуть за два місяці. Зрештою, коли вдалося довести їй, що вона порушує законодавство та ухвали, прийняті міськрадою, вона повідомила, що коментувати по телефону цього не буде, тому слід звертатись з письмовим запитом. А ще заявила, що вона не працює на ІА ZIK. Ну що ж, доведеться відповісти на письмовий запит.

А ще було надіслано запити у прокуратуру та Нацполіцію Львівської області з проханням надати інформацію про стан та терміни розслідування зловживань ЛКП «Львівспецкомунтранс».

Нагадаємо, ще 20 квітня ІА ZIK надіслав запити з переліченими вище запитаннями у ЛМР та «Львівспецкомунтранс». Також запитання запиту були оформлені у відкритий лист та опубліковані на сайті агентства. Не дивлячись на відведені 5 днів на отримання публічної інформації, відповідь не вдалось отримати і через два тижні. І лише після наполегливого видзвонювання надійшли відповіді спочатку від ЛМР і лише згодом, двічі переносячи терміни, від «Львівспецкомунтранс». У ЛМР затримку пояснювали спочатку тим, що відправили листа на нашу адресу, а згодом тим, що відправили на хибний мейл. У спецкомунтансі взагалі зізнались, що наші листи у них йдуть у спам, тому слід звертатись лише через «Укрпошту».

Висловлюємо щире сподівання на те, що цього разу відповіді вдасться отримати значно оперативніше.

Аналітична група ІА ZIK

Редакція не завжди поділяє позицію авторів публікацій.
* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
2017-08-23 09:15:43