п'ятниця, 21 квітня, 2017, 15:29
«Не минуло й півгодини». Як курсує львівський трамвай №2
18

Віднедавна, Львівський трамвай №2 став найдовшим маршрутом у Львові. Відтепер, його протяжність становить майже 12 км: з 1 квітня, на час реконструкції й ремонту вул. Мечникова-Личаківська, трамвай №2 курсує за зміненим маршрутом. Кінцевою зупинкою двійки стала тепер вул. Вернадського, що на Сихові, а початковою залишилася вул. Коновальця. Але перші три тижні такого маршруту засвідчив: графік руху постраждав, це відчули ті, для кого важливий відтинок між вулицями Дорошенка та Коновальця. Особлива проблема – години пік.

Фото: Юрій Мартинович/ZIK
Фото: Юрій Мартинович/ZIK

Коротка історія

Трамвайна гілка, котра сполучає центр Львова із так званим «Новим світом» (теперішня вул. Чупринки-Коновальця, Франківський район), була відкрита ще у 1907 році. Відтоді назва цього маршруту багато разів мінялася: від латинської абревіатури польських часів «L» (перша буква кінцевої зупинки), до номерів: «4», «7», і вже на початку 50-х років минулого століття остаточно стала №»2».

  • Трамвай №2 їде «Новим Світом» у Львові. Фото: Юрій Мартинович/ZIK
    Трамвай №2 їде «Новим Світом» у Львові. Фото: Юрій Мартинович/ZIK
  • Трамвай №2 їде «Новим Світом» у Львові. Фото: Юрій Мартинович/ZIK
    Трамвай №2 їде «Новим Світом» у Львові. Фото: Юрій Мартинович/ZIK

«Часові ями»

Редакція IA ZIK регулярно отримує повідомлення від місцевих мешканців, котрі скаржаться на графік руху цього маршруту (та це не лише повідомлення, а й власний досвід працівників Інформагентства ZIK). Останній наочний приклад, стався у вівторок 18 квітня, тоді пасажири чекали на двійку півгодини. Однак, у Львівському комунальному підприємстві «Львівелектротранс» вперто упевнені, що була лише одна 15-хвилинна затримка.

Існує проблема добирання з «Нового світу» в інші частини Львова і, навпаки. Крім трамваю №2, місцевим мешканцям більше нічим добратися, особливо тим, хто живе у мікрорайоні, обмеженому вулицями Коновальця-Рудницького-Чупринки. А чиновники з Львівської міською ради лише розводять руками, і говорять: «Додатковий транспорт там не курсуватиме – жоден перевізник не погодиться на цей маршрут. Це економічно збитково». І це при тому, що щодня кілька тисячі мешканців мають потребу в якісному громадському транспорті.

  • Люди очікують на трамвай. Фото: Юрій Мартинович/ZIK
    Люди очікують на трамвай. Фото: Юрій Мартинович/ZIK
  • Люди очікують на трамвай. Фото: Юрій Мартинович/ZIK
    Люди очікують на трамвай. Фото: Юрій Мартинович/ZIK
  • Чоловік очікує на трамвай. Фото: Юрій Мартинович/ZIK
    Чоловік очікує на трамвай. Фото: Юрій Мартинович/ZIK


До того, як «двійка» стала курсувати на Сихів, її кінцевою зупинкою була вул. Пасічна. Тоді «офіційним» інтервалом руху між трамваями другого маршруту становить час у 7 хв. і 8-9 трамваїв на гілці. Зараз же ця цифра змінилася до 9 хвилин і 10-12 трамваїв. Однак, на практиці ситуація, зазвичай, суттєво інша.

  • Розклад руху трамваю №2. Фото: Юрій Мартинович/ZIK
    Розклад руху трамваю №2. Фото: Юрій Мартинович/ZIK
  • Люди очікують трамвай. Фото: Юрій Мартинович/ZIK
    Люди очікують трамвай. Фото: Юрій Мартинович/ZIK
  • Інформаційне табло на трамвайній зупинці. Фото: Юрій Мартинович/ZIK
    Інформаційне табло на трамвайній зупинці. Фото: Юрій Мартинович/ZIK

Майже 24 км за дві години

Саме стільки простору й часу потрібно пройти трамваю №2, щоб подолати одне коло теперішнього маршруту.

У години пік, коли вулиці особливо наповнені транспортом, трамваї стоять, і тоді графік руху збивається. Трамваї їдуть один за одним, і утворюються «часові ями», і тоді пасажири чекають довго на трамвай. У «Львівелектротранс» визнають також, що трапляються різні ситуації, у зв’язку із якими трамваї можуть затримуватися, це і ДТП, неналежно припарковане авто, поломки на лініях і самих трамваїв. Також потрібно враховувати центр міста, а саме ділянку маршруту між вул. Підвальна та вул. Івана Франка. Адже на цьому клаптику дороги пересікаються багато маршрутів громадського й приватного транспорту. Що важливо: про цю проблему говориться й говориться, але досі влада не спромоглася пошукати її розв’язання.

Затори на вул. Підвальній. Вигляд з вікна трамваю. Фото: Юрій Мартинович/ZIK
Затори на вул. Підвальній. Вигляд з вікна трамваю. Фото: Юрій Мартинович/ZIK

Тому одним пасажирам доводиться довго їхати, а іншим довго чекати.

Вигляд трамваю з середини. Фото: Юрій Мартинович/ZIK
Вигляд трамваю з середини. Фото: Юрій Мартинович/ZIK

Не Сиховом єдиним

З відкриттям у кінці минулого року трамвайного маршруту №8, що сполучив центр міста із спальним районом Львова, Сиховом, постало питання збільшення кількості трамваїв. Наразі у мерїі запевняють, що 18 трамваїв їздить цим маршрутом. Додати ще 10-12 другого маршруту, і виходить, що Сихів – найбільш відвідуваний трамваями район Львова. Звісно, враховуючи, що половина електорату міста живе там, то логіка зрозуміла.

  • Трамвай №2 курсує за зміненим маршрутом на Сихів. Фото: Юрій Мартинович/ZIK
    Трамвай №2 курсує за зміненим маршрутом на Сихів. Фото: Юрій Мартинович/ZIK
  • Трамвай №2 на Сихові. Фото: Юрій Мартинович/ZIK
    Трамвай №2 на Сихові. Фото: Юрій Мартинович/ZIK
  • Фото: Юрій Мартинович/ZIK
    Фото: Юрій Мартинович/ZIK


На практиці ж, якщо глянути на GPS моніторинг громадського транспорту Львова, ситуація є ще більш драматичнішою. Оскільки навіть ці 30 трамваї часто кудись зникають з карти.

Ось приклад за 14:00 годину 19 квітня, де чітко видно реальну ситуацію: лиш 7 трамваїв на другому маршруті, і 10 трамваїв на восьмому. Також добре видно, що затори у центральній частині міста спричиняють проблеми із графіком.

Порівняння GPS даних другого і восьмого трамвайних маршрутів
Порівняння GPS даних другого і восьмого трамвайних маршрутів

Яке ж вирішення?

У Львові 11 маршрутів трамваю, які сполучають різні частини міста. Однак, місцева влада досить вибірково дбає про добробут пересування громадян. Один край Львова відносно добре сполучений, натомість інший – регулярно має проблеми із добиранням. Двійка – показовий приклад.

Потрібно збалансовано підійти до цього питання, знайти оптимальні рішення, які задовільнятимуть інтереси всіх львів’ян. Бо тоді гумористичне питання залишаєтсья досі акутальним: у якому Львові живеш Ти?

Два трамваї. Фото: Юрій Мартинович/ZIK
Два трамваї. Фото: Юрій Мартинович/ZIK

Підготував текст й фото Юрій Мартинович,
IA ZIK
 

Читайте також: Порятунок львів’ян – два мери: Сихова і Львова

 

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
2017-09-22 04:04:27