середа, 19 квітня, 2017, 13:20 Економіка
Фрегат «Гетьман Сагайдачний» хотіла ремонтувати фірма із мізерним статутним капіталом

За 15 мільйонів гривень, які держава виділила на ремонт фрегата «Гетьман Сагайдачний», вирішила поборотись фірма «Миколаївська верф» зі статутним фондом на суму 1000 грн, яка у разі банкрутства буде розраховуватись з боргами у межах цієї тисячі. І майном, якщо на той момент таке у неї іще буде.

Про це йдеться у програмі військових журналістських розслідувань «Стежками війни» (щовівторка о 20:30) на телеканалі ZIK.

«Суднобудівний завод імені 61 комунара» входить до складу державного концерну «Укроборонпром». Його керівництво з 2014 року обіцяє завантажити підприємство державними оборонними замовленнями. Власне, саме це могло б допомогти комунарівцям – впоратися з чималими  боргами.

«У нас були ацителенові кисневі станції, котрі подавали ацителен-кисень в корпусні цехи. І увесь метал, який там був, порізали на металобрухт. А кисневий трубопровід з нержавіючого металу був вирізаний і вивезений із заводу», – розповів  голова профспілки «Суднобудівний завод імені 61 комунара» Микола Головченко.

Голова «Укроборонпрому» ще наприкінці 2014 року запевняв, що головним завданням є знайти для суднобудівного заводу фахове керівництво.

«Завданням «Укроборонпрому» є те, щоб там був грамотний менеджмент і щоб підприємство було забезпечене замовленнями», – казав голова ДК «Укроборонпром» Роман Романов.

Торік Президент підписав указ, у якому серед іншого йшлося і про списання заборгованостей заводу за електрику.

Однак за 2 останні роки комунарівці загалом отримали замовлень на суму близько 8,5 мільйона гривень. І це при боргах на суму 50 мільйонів тільки по зарплаті. Проте у військових є питання до роботи корабелів.

«Суднобудівному заводу ми зробили три замовлення, і всі три виявилися проблемними.  І досі вони не закриті, хоча минуло більше 2 років. У нас не має особливого  вибору у обранні підприємства для будівництва суден», – розповів перший заступник головнокомандувача ВМС України, контр-адмірал Андрій Тарасов.

Військових флоту зрозуміти можна – їм потрібні кораблі: відремонтовані і побудовані. І якщо державне підприємство має проблеми – потрібна альтернатива. Однак за останній рік її пошук дивним чином замикається лише на одному підприємстві – «Ленінська кузня». Хоча у розмовах експерти говорять щонайменше про 3 заводи в Україні, які здатні задовільнити потреби моряків.

Проголошення 2017-го роком Військово-морського флоту в Україні змінило усе. Насамперед, суми фінансування для потреб вітчизняних ВМС.

Згідно із затвердженою урядом військовою програмою, цього року на озброєння мають витратити майже 6,5 мільярдів гривень. З них 91 мільйон передбачений на ремонт і модернізацію фрегата «Гетьман Сагайдачний».

Два роки тому «Суднобудівний завод імені 61 комунара» проводив роботи на фрегаті «Гетьман Сагайдачний». Щоправда, вартість тоді склала неповних 2 мільйони гривень. Торік у грудні був оголошений конкурс на черговий ремонт і модернізацію «Гетьмана Сагайдачного». Взяти участь у ньому зголосилися дві компанії: пов’язана із чинним Президентом, «Ленінська Кузня», і таке собі товариство з обмеженою відповідальністю, «Миколаївська верф». До самої організації процедури публічних торгів в експертів зауважень немає.

«Закупівля, яку ми аналізували, була оголошена 26 грудня 2016 . Це були потреби, закладені на 2017 рік. Торги оголошували за європейською системою закупівель. Тобто був збільшений термін на подачу пропозицій», – розповіла юридичний радник відділу інноваційних проектів Transparensy International Марта Гоголь.

Також юридичний радник відділу інноваційних проектів Transparensy International зазначила, що на конкурс зголосилися лише два учасники.

«Це пояснюється тим, що небагато підприємств на території України можуть здійснювати цей ремонт. Якихось дискримінаційних вимог в тендерній документації – тобто таких, що обмежують конкуренцію на ринку – ми не знайшли», – прокоментувала  юридичний радник відділу інноваційних проектів Transparensy International Марта Гоголь.

Чому не брав участь у тендері Чорноморський суднобудівній завод, який належить нардепові Вадиму Новинському, на підприємстві пояснили тим, що із субпідрядниками не захотіли співпрацювати.

«Час від часу ми співпрацюємо із різними компаніями, але це не наш стиль. Щодо фрегата «Сагайдачний», то ми не захотіли так робити», – прокоментував директор Чорноморського суднобудівного заводу Олександр Остапенко.

Замовник ремонту фрегату «Гетьман Сагайдачний» зазначив, що не усі мають бажання брати участь в торгах, адже дуже прискіпливо триває перевірка після ремонту.

«Досить жорсткі вимоги військової прийомки, використання жорстких ГОСТІв по проведенню робіт, що заплановані. Не всі хочуть брати участь в роботі з військовими», – розповів перший заступник головнокомандувача ВМС України, контр-адмірал Андрій Тарасов.

Отож, ризикнули взяти участь у тендері тільки президентська «Ленінська кузня» і дуже загадкова «Миколаївська верф» зі статутним фондом у тисячу гривень. Тобто за 15 державних мільйонів гривень вирішила поборотись фірма, яка у разі банкрутства буде розраховуватись з боргами у межах цієї тисячі гривень. І майном, якщо на той момент таке буде в наявності.

На сайті цієї фірми знайшли цікавий документ. Йдеться про ліцензію на виконання робіт підвищеної небезпеки, термін дії якої завершився ще у 2014 році.

А переглянувши документи учасника, з’ясували: через відсутність власних заводських потужностей, ремонтувати фрегат «Миколаївська верф» планувала на заводі «Океан».  А це є порушенням процедури участі. Адже зазначене підприємство вже давно банкрут. А через судові рішення все майно і рахунки його заарештовані.

Ба більше! На сайті «Миколаївської верфі» серед тих, із ким вона працює, окрім низки російських підприємств, зазначена «Ленінська кузня». Тобто за тендер змагалися не конкуренти, а давні партнери.

Сам аукціон хоч і вважається таким, що відбувся, однак реально на ньому ніхто не торгувався. І «Миколаївська верф», яка мала на 270 тисяч гривень дорожчу пропозицію, програла тендер заводу, пов’язаному із главою держави.

Читайте також: Моряки, які зрадили Україну, тепер служать на Північному та Тихоокеанському флотах РФ.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
2017-11-25 09:32:15