вівторок, 18 квітня, 2017, 13:00 Людина
Онлайн-сервіси таксі не несуть відповідальності за життя пасажирів

В Україні законом ніяк не регламентовані ані тарифи, ані права та обов’язки таксистів чи пасажирів. Сідаючи у таксі, пасажирам потрібно вимагати ліцензію, бо у разі ДТП, ви не отримаєте страховку.

Про це йдеться у сюжеті програми соціальних розслідувань «Остання інстанція» (щопонеділка та щоп’ятниці о 20:30 на телеканалі ZIK). 

14 листопада 2016 року, у Києві, коли випав перший сніг, Роман та його дівчина Дарина, поспішаючи на потяг, викликали таксі «UBER».

«Водій жалівся на те, що машину носить, бо гума на колесах лиса. Зчепленння поганеньке, гальма погані, що і призвело до ДТП», – розповів постраждалий у ДТП Роман Подобайло. 

В результаті аварії Роман отримав легкі тілесні ушкодження та забої. А от у його дівчини діагностували два переломи та численні гематоми.  Окрім того, Дарина досі у депресивному стані і не бажає навіть згадувати про ДТП.  Водій таксі – не постраждав.

Справу передано до суду. Адвокат постраждалих вимагає матеріальної компенсації від відповідача, яким виступає водій таксі. При цьому, той факт, що водій є представником служби таксі, ще потрібно довести. А сам «UBER» – у справі взагалі не фігурує!

«Є додаток «UBER» і є водій. Додаток за водія як такої відповідальності не несе. Вони більше працюють як сервіс», – прокоментував  юрист Тарас Гук.

За законом України  «Про ліцензування видів господарської діяльності» відповідальність перевізника гарантує обов’язкова ліцензія. 

«Ви підтверджуєте справність свого транспортного засобу, він проходить технічний контроль кожного року і це є гарантією безпеки пасажира. Якщо ДТП таки станеться, ліцензія гарантує виплату пасажиру страховки, але дуже рідко зустрічаються ліцензовані перевізники», – додав юрист.

До речі, як запевняють правоохоронці, водій, з яким потрапили в аварію наші герої  Роман та Дарина, має 6 судимостей, серед яких грабіж, розбій і нанесення тілесних ушкоджень.

Щоб влаштуватися в компанію «UBER», «Yandex taxi» та «Uklon», потрібно небагато: автівка, водійські права, страхування, техпаспорт, і смартфон! Кілька годин – і ви вже таксуєте! Ліцензій ніхто не вимагає. Бо ж самі онлайн-сервіси «Yandex taxi» себе ліцензіями забезпечили, але на водіїв вони не поширюються.   

Відсутність ліцензії  у водіїв таксі – це не лише небезпека для пасажирів. Ця проблема тягне за собою безліч інших – зокрема – недобросовісну конкуренцію.

 «Ми готові працювати у легальному полі, але якщо ми почнемо вимагати від усіх водії ліцензії, то це може зменшити їх кількість. Водії йтимуть в ту компанію, яка не вимагає ліцензії і як наслідок – підвищиться тариф», – розповів операційний директор онлайн-сервісу «Uklon».

Наразі законом ніяк не регламентовані ані тарифи, ані права та обов’язки  водіїв чи пасажирів. Тим більше – онлайн-сервісів.

«Онлайн-сервіси не підпадають на пряму під законодавство в частині ліцензування. Ні водій, ні диспетчер не несуть відповідальності», – зазначив перший заступник голови «Укртрансбезпеки» В’ячеслав Дідківський,

Голова таксомоторної асоціації запевняє, що головна проблема в тому, що цей ринок ніхто не контролює.

В «Укртрансбезпеці» ж заперечують: з порушниками вони борються – щотижня здійснюють рейдові перевірки. Штраф – 17 тисяч гривень!

«Але підійти до нелегального перевізника на сьогоднішній день по законодавству надскладно, – треба робити підсадку, треба переймати гроші», – прокоментував голова профспілки таксистів України Василь Попик.

Що ж до отримання ліцензії, то друга перешкода – те, що її видають лише у Києві. Ще й з великими проблемами.

«Наприклад, ми з Сєвєродонецька відправили 60 пакетів документів. Протягом трьох місяців дві ліцензії ледь видали. Тому що на другій сторінці не так кома поставлена, і тому пакет документів повертається», – зазначив голова Таксомоторної асоціації України Андрій Антонюк.

Над помилками в документах та тривалістю процедури ліцензування в «Укртрансбезпеці» вже працюють.

«Ми зараз створюємо єдине вікно по адміністративних послугах і запроваджуємо електронний порядок оформлення документів», – сказав перший заступник голови «Укртрансбезпеки» В’ячеслав Дідківський.

Але це не є панацеєю в українських реаліях.

«На сьогоднішній день є закон України, де прописані деякі вимоги до учасників даного ринку. Але наша країна – хронічно хвора невиконанням тих законів, які вона прийняла», – додав юрист Тарас Гук.

Тож все, що залишається пасажирам – самим турбуватися про власну безпеку. Сідаючи в автівку, вимагайте ліцензію! Бо у разі ДТП ви не доведете, що їхали саме в таксі, і як результат – не отримаєте страховку.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
2017-04-29 16:26:05