понеділок, 13 березня, 2017, 16:20 Влада
Гайгисиз Гелдієв: Якби все можна було купити за гроші, то медіаринок був би зовсім іншим
Генеральний продюсер телеканалу ZIK Гайгисиз Гелдієв. Фото: detector.media/Павло Шевчук
Генеральний продюсер телеканалу ZIK Гайгисиз Гелдієв. Фото: detector.media/Павло Шевчук

Новий генеральний продюсер телеканалу ZIK – про стратегію перетворення регіонального мовника на національний.

17 січня новим генеральним продюсером телеканалу ZIK став Гайгисиз Гелдієв. До приходу на ZIK він з березня 2016 року працював продюсером вечірнього прайму на каналі «112 Україна», а ще раніше брав участь у виробництві програм «Стосується кожного» на «Інтері» (2014-2015 рр.) і «Народна прокуратура» на «112 Україна «(2014-2016 рр.). В Україну з Туркменістану Гайгисиз Гелдієв приїхав вчитися у 2009 році. Закінчив Київський національний економічний університет ім. Вадима Гетьмана за спеціальністю «Міжнародна економіка». Зараз молодому медіаменеджеру 25 років.

Зміна генпродюсера ZIKу збіглася з масштабними змінами: мовник став власником загальнонаціональної цифрової ліцензії і почав перетворюватися з регіонального львівського каналу на національний. «Детектор медіа» зустрівся з Гайгисизом Гелдієвим в стінах апаратно-студійного комплексу ZIKу в київському Жовтневому палаці, який відкрили восени минулого року, і розпитав його про перші кроки на новій посаді, новому сезоні, про кадрові призначення і плани на найближче майбутнє. Розмова вийшла дуже відвертою.

Гайгисизе, я знаю, що ви готуєте нові проекти. Розкажіть про них, будь ласка.

– Так, канал готується перезапуститися до нового весняного сезону. Ми побудували нову студію.

Ви побудували її тут, у Жовтневому палаці?

– Так, тут. Перенесемо сюди три старі проекти і запустимо три нові. У новій студії будуть виходити дві програми Наталії Влащенко. Один проект Влащенко буде на кшталт Hard Talk («Hard з Влащенко». – Ред.). Ми трохи змінимо його зміст і хронометраж в порівнянні з тим, в якому вигляді програма виходила на «112 Україна». А другий її проект називатиметься «Перші другі». Він буде про людей, які стоять за нашими політиками – про їхніх дружин і чоловіків. Ми спілкуватимемося з ними на різні теми: про політику, про побутові, особисті питання.

Також в новій студії будуть знімати Остапа Дроздова з його авторським проектом і Сергія Рахманіна із його програмою «Гра в класику». Ще до нас приєдналася Тетяна Даниленко з авторським проектом Face 2 Face, – його теж плануємо знімати в цій студії. У цій же студії зніматимемо журналістські розслідування «Остання інстанція», підводки. Все це запускаємо з 13 березня, сітка буде оновлюватися поступово.

А ще ми плануємо в найближчому майбутньому відкрити власний корпункт у Брюсселі і в Європарламенті.

І тепер, якщо я все правильно розумію, у вас в цій будівлі дві студії: одна під нові проекти і однапід новини, яку я бачила на презентації в жовтні?

– Так, це дві окремі студії. Але можна сказати, що їх навіть три: в першій студії, яку ви бачили на презентації, два знімальні майданчики. Один – під новини, а другий – під talkings – студійні програми, де наші ведучі спілкуються з гостями на актуальні теми.

У вас уже є відчуття, що вам в цій будівлі тісно?

– Так, звичайно, тісно, ​​адже ми розширюємо сітку. Зараз оптимізуємо все таким чином, щоб наявні ресурси давали більше продуктів. І все одно ми бачимо, що людям тут тісно: наприклад, там, де раніше у нас стояли дивани для гостей, вже обладнали чотири нових робочих місця.

Чи означає це, що ви можете почати розширюватися в цій будівлі? Зняти в Жовтневому додаткові площі?

– Фізично тут поки нікуди розширюватися, але нам в цьому офісі добре.

Генеральний продюсер телеканалу ZIK Гайгисиз Гелдієв. Фото: detector.media/Павло Шевчук
Генеральний продюсер телеканалу ZIK Гайгисиз Гелдієв. Фото: detector.media/Павло Шевчук

Ще у вас є студія на Берковецькій в Києві і студія у Львові. Яка з них чим займається і як буде змінюватися їх завантаження?

– На Берковецькій знімають програми журналістських розслідувань. А Львів – це місце, звідки канал починав свій шлях. Там суперкрутий павільйон на 600 кв м. Таких в Україні не дуже багато. Він у нас в оренді, але ми його практично не використовуємо. Колись там записували перші круті програми каналу ZIK, але зараз там мало що залишилося: у львівській студії старенька техніка, яка не тягне на той рівень, який ми вже почали впроваджувати в Києві. У львівській студії до недавнього часу писали програму «Прямим текстом» Остапа Дроздова, але зараз її перенесуть у Київ, звідки Остап Дроздов буде вести її в прямому ефірі.

А програми Рахманіна, Влащенко теж будуть в прямому ефірі?

– Так. Але не всі проекти Влащенко. До речі, коли ми говоримо про Рахманіна, то мова теж не про одну програму: ми з ним збираємося робити ще один крутий проект.

А найголовнішим нововведенням на каналі буде інтеграція глядача в ефір. Глядач буде не споживачем інформації, а реальним учасником її створення і обговорення. Зараз ми думаємо над тим, як використовувати всі наші ресурси, щоб вони генерували аудиторію один для одного. Не завжди можна просто відірвати людини від інтернету і посадити перед телевізором. Моє завдання – щоб продукт, який ми робимо для телебачення, був адаптований під інтернет-аудиторію. У всіх проектах, яким би у кого не був авторський стиль, глядач буде основним гравцем всюди, де це можливо зробити.

Тобто це будуть дзвінки в студію?

– Дзвінки, Skype, Facebook. Може бути в майбутньому – якийсь власний мобільний додаток, куди вони (глядачі. – Ред.) будуть включатися. У людини буде прямий зв’язок з його улюбленим ведучим. Він зможе адресувати питання в ефірі не тільки гостю, а й самому ведучому.

Приблизно в 2011-2012 році був проект зі схожою ідеєютелевізійна соціальна мережа Say.tv. Я так розумію, ви мали до неї якийсь стосунок, працювали там?

– Так, я був бета-тестером. Платформу розробив Антон Канонов, це була його ідея – створити телевізійну соціальну мережу. Продюсером Say.tv був Олексій Семенов (пізніше – генпродюсер «112 Україна» та NewsOne. – ред.), мій знайомий.

Я думаю, що створювати соціальну мережу Say.tv після Facebook, «ВКонтакте» було вже пізно. Але як телевізійна соціальна мережа, яка хотіла інтегрувати глядача в процес телевиробництва, проект був дуже раннім. Зараз деякі канали тільки-тільки починають використовувати деякі аналогічні їй функції. А ми розробляли це п’ять років тому.

Чи будете ви зараз використовувати той досвід?

– Частково можу. У чому тоді полягала ідея? Це була платформа, за допомогою якої люди могли включатися в ефір будь-якого телеканалу. Семенов і його команда вели переговори з усіма українськими каналами. Проект не пішов виключно тому, що не всі канали були готові давати можливість своїм глядачам безпосередньо брати участь в ефірі. Я все-таки до телебачення ставлюся як до майданчика, який може бути використаний в інтересах громадськості. А ми знаємо, що інтереси громадськості – це не завжди політика. Це те, що потрібно людям.

Наскільки я знаю історію українського телебачення, саме на базі Say.tv виріс канал «112 Україна»?

– Так.

А ви відразу з Say.tv перейшли на «112 Україна» чи у вас була перерва?

– Ні, була перерва.

Працювати на ТБ я почав з телеканалу «Інтер» у 2014 році. Там була і є програма «Стосується кожного». У цій програмі я був адміністратором: спочатку носив каву, чай, зустрічав гостей, давав їм на підпис типовий договір на участь в програмі. Через деякий час мені довірили трохи більше, почав уже павільйони відкривати-закривати. Потім (в тому ж 2014 році. – Ред.) почав роботу на «112 Україна» майже на такій же посаді, – асистентом продюсера. Працював, час проходив, повноваження збільшувалися, брав на себе ініціативу, ліз скрізь, де треба і не треба.

«112 Україна» – це канал, де реалізувати себе може кожен. Я бачив, як він ріс і разом з ним росли люди: він генерував особистостей, яких до цього взагалі ніхто не знав. І я говорю не тільки про працівників медіа, а й ще про багатьох експертів, політиків, які виросли в ефірах «112 Україна».

Зараз я прийшов на ZIK, будемо робити його ще кращим. Все, що знаю, буду впроваджувати; чого не знаю – вчитися. Рухатися будемо точно.

Генеральний продюсер телеканалу ZIK Гайгисиз Гелдієв. Фото: detector.media/Павло Шевчук
Генеральний продюсер телеканалу ZIK Гайгисиз Гелдієв. Фото: detector.media/Павло Шевчук

Чи допомагає вам хтось на ZIKу? Можливо, ви найняли зовнішніх консультантів?

– Мій єдиний консультант – це моя голова і моя інтуїція.

Ви як генеральний продюсер відповідаєте за все програмне наповнення?

– За все.

Коли відкрилася студія в Жовтневому, відразу стало помітно, яка програма звідки виходить. Моє перше завдання – об’єднати все виробництво зсередини і ззовні. Щоб все було стандартизовано. І якщо немає можливості добре знімати у Львові, то треба це робити тут.

Наприклад, у Львові знімається суперкрута програма Вахтанга Кіпіані «Історична правда». Львівська команда знімає її не гірше, ніж це роблять у Києві, а часом навіть краще. Креативний продюсер програми Оля Мовчан запропонувала знімати додатковий проект, в якому програму обговорюватимуть з гостями в студійному форматі. Причому гості повинні бути топ-рівня, не якісь містечкові експерти. Я запитав: «Ви готові приїжджати в Київ зніматися?». Вона відповіла: «Так». І ось ми зараз готуємо студію, новий «одяг» під них, графіку.

Я не випадково так цікавлюсь щодо того, що в якому місті тепер буде вироблятися. Коли я була восени на презентації студії в Жовтневому, почула в кулуарах, що львівська команда нібито не задоволена, що найняли багато київських менеджерів і трохи відсунули львівську команду. Скільки «нової крові» прийшло і ще прийде на канал і скільки старих кадрів збережеться?

– Насамперед після призначення я поїхав до Львова зустрічатися з усіма, хто там працює, не тільки з керівництвом. Я був дуже здивований: це реальні патріоти каналу. Не в образу київській команді, але такого ентузіазму я не бачив ніде. Це люди, які стояли біля витоків ZIKу. Можливо, їм було прикро, що, як ви говорите, їх канал забрали і вони стали меншою частиною цілого. Але це не так: вони залишаться невід’ємною частиною телеканалу, але їх завдання – рости разом з каналом і з регіональних журналістів перетворитися в еліту національної журналістики, яку захоче наслідувати весь ринок. І для цього вони необов’язково повинні сюди переїжджати.

Що б не створювалося на каналі ZIK, ми завжди будемо в першу чергу розглядати внутрішній резерв і ніколи не будемо приводити когось з вулиці, якщо можемо виконати завдання своїми силами.

Скільки людей працює на каналі?

– Приблизно триста у всьому холдингу, це виробничі і допоміжні служби.

І скільки в Києві, а скільки у Львові?

– У Львові – все керівництво, яке створювало канал. Плюс у Львові сайт, інформаційне агентство, команда Кіпіані... Майже навпіл, напевно.

І директор ZIKу у Львові?

– Так. Керівництво формально живе там, але вони постійно в Києві: приїжджають на початку тижня і їдуть наприкінці, останнім часом ми навіть ночуємо на каналі (сміється. – Ред.). Керівництво – це генеральний директор холдингу Ігор Туркевич, шеф-редактор телеканалу Данило Нікуленко, програмний директор Андрій Карпінський і технічний директор Віктор Козій.

Всі ці люди – кістяк команди, вони є топ-менеджментом телеканалу. І тому я дивуюся, коли кажуть, що київська команда всіх витіснила.

Генеральний продюсер телеканалу ZIK Гайгисиз Гелдієв. Фото: detector.media/Павло Шевчук
Генеральний продюсер телеканалу ZIK Гайгисиз Гелдієв. Фото: detector.media/Павло Шевчук

– На ринку ширяться чутки, які турбують мене набагато більше, ніж реальне або уявне невдоволення частини співробітників каналу. Чомусь і столичні журналісти, і навіть деякі політики високого рангу в кулуарах почали говорити про те, що справжнім власником ZIKу нібито є Олександр Клименко. Дійшли до вас такі чутки?

– Багато в тих же кулуарах кажуть, що «Детектор медіа» займається замовленими речами для деяких політиків, але я ж не вірю в це! Я не займаюся і ніколи не займався політикою, і коментувати слова політиків не буду. Ви ж самі написали в «Детекторі медіа», що кінцевий бенефіціар каналу ZIK – Петро Димінський. Ми відкрито показали структуру власності, щоб не було ніяких спекуляцій на цю тему. Я з ним особисто спілкувався і говорив: канал вам належить, люди повинні знати про це.

Людина він не бідна і успішна. Чи буде він дозволяти використовувати себе як підставну особу? Думаю, навряд. Якщо колись з’являться докази, що канал належить комусь, я із задоволенням їх прокоментую. Що говорити з приводу чуток, навіть не знаю: я зосереджений на самому каналі, його контенті, розвитку і успіху.

Я так розумію, що у вас зараз є вакансії. Нещодавно одна молода журналістка цікавилася у мене, чи варто їй йти працювати на ZIK. Її хвилювало конкретне питання: чи не зіткнеться вона з втручанням власника в редакційну політику?

– Що ви їй відповіли?

Я сказала, що з огляду на невисоку посаду, на яку вона претендує, їй слід швидше дивитися на людину, яка буде її безпосереднім керівникомщоб їй було комфортно з ним працювати...

– Вакансії є в будь-якому медіа. Це добре: коли є попит – є ринок праці. Що стосується нашої редакційної політики, то вона вільна від впливу інвестора. До нинішнього моменту мені ще ніхто не намагався диктувати, як треба робити канал, який я очолюю.

Тобто Петро Димінський не говорить: «Не піднімайте такі-то теми» або «Не запрошуйте таких-то експертів»? Або: «Давайте замочимо Садового»?

– Ні. Ви ж самі можете включити наш канал і переконатися, «мочимо» ми Садового чи ні. Більш того, я буду тільки радий, якщо пан Садовий захоче прийти до нас на ефір.

Щодо Петра Петровича Димінського. Він мені ніколи не говорить, кого брати, що робити. І не думайте, що у нас з ним якийсь постійний зв’язок: я бачив його лише кілька разів. Перший раз – коли ми знайомилися, і потім кілька разів – коли я розповідав про стратегію. Він зацікавлений, щоб канал ріс. І він довірив канал нашій команді.

Ви найняли керівника напряму журналістських розслідуваньДарину Шевченко. Раніше цю посаду і посаду генпродюсера поєднувала одна людина.

– Серйозно?

Так, оскільки журналістські розслідування були ключовим продуктом.

– Вони залишаються, посилюються. Не зараз, але незабаром з’являться ще кілька проектів в цьому напрямку.

Які завдання ви поставили перед Дариною Шевченко? Коли вона повинна вам представити якісь нові проекти?

– Головне, щоб у наших розслідуваннях були стандарти журналістики. Обов’язково, всюди. Щоб були представлені всі позиції, порушені актуальні теми, щоб ми не брали неварту уваги тему і не роздмухували її на всю країну. Це перше завдання.

По-друге, перед нею стоїть завдання зібрати команду для антикорупційних розслідувань. У нас на каналі немає антикорупційних розслідувань. Є соціальні, медичні, будівельні. Мені, наприклад, цікава корупція в спорті, а також екологічна корупція. Коли якийсь з цих напрямків буде – це питання часу.

З 13 березня у каналу змінюється слоган. Якщо раніше це була фраза «Головні розслідування країни», то тепер наше гасло – «Стаємо ближчими». Ми хочемо стати ближчими до нашого глядача в прямому і переносному значенні. Якщо ми робимо розслідування, то в першу чергу будемо відштовхуватися від того, наскільки вони в інтересах людей, суспільства. А якщо робимо аналітичний авторський продукт, то завжди будемо намагатися, щоб глядач теж міг висловити свою точку зору. Навіть режисерам і операторам поставлене завдання зробити «ближчими» наших ведучих і гостей: поміняти кадровки таким чином, щоб люди в кадрі виглядали виразніше. Щоб глядачі знали, наскільки все чесно, щиро.

Не дивлячись на те, що в Україні багато проектів журналістських розслідувань, вони покривають далеко не всі теми. Наприклад, коли був конфлікт між Уляною Супрун і Борисом Тодуровим і ми хотіли в ньому розібратися, зясувалося, що на медичні теми журналістських розслідувань чи то не було давно, чи то ніколи...

– Знаєте чому? Медичні розслідування мало дивляться (спортивні, до речі, теж). Тому що, по-перше, в них важка термінологія. По-друге, вони нудні. По-третє, містять трагічні моменти. Навіть судові процеси щодо медичних помилок дуже довго тривають.

Ми постараємося всі розслідування робити так, щоб вони торкнулися людини і були ненудними, легкими. Дарина це розуміє як user friendly, тобто дружні для глядача. Мені такий підхід теж подобається. Нещодавно мені показали тракт нового ведучого на один проект. Він мені подобається, але мені кажуть: не виглядає, не медійний. Я відповідаю: «Це тому що ви одягли його в костюм. Переодягніть, зробіть як в житті, тільки трохи більш акуратним. Не треба перетворювати його в паркетного ведучого». Ми відходимо від того, коли люди в студії сидять ось з такою поставою, поруч з ними ось так стоїть чашка. Ні, все буде, як є насправді.

Генеральний продюсер телеканалу ZIK Гайгисиз Гелдієв. Фото: detector.media/Павло Шевчук
Генеральний продюсер телеканалу ZIK Гайгисиз Гелдієв. Фото: detector.media/Павло Шевчук

З приходом Наталії Влащенко у вас зявилася посада креативного продюсера. Чому ввели цю посаду і які завдання ви ставите перед Наталею Влащенко?

– Єдина відмінність одного каналу від іншого – як він все подає. Телебачення – це не газета, тут важлива ідея творча, креативна. Тед Тернер колись сказав, що навіть новини – це шоу. Нам потрібно шоу, креативний блок. Креативний продюсер обов’язковий на будь-якому каналі, та й взагалі в будь-якому бізнесі, навіть якщо ви насіння продаєте. І завдання Наташі – чисто творче: пропонувати ідеї.

Навіщо вам корпункт у Брюсселі?

– Ми знаємо про те, що відбувається в ЄС, в США через Deutsche Welle, ВВС. А ми відкриваємо лише маленький корпункт – щоб був міст між Європою і Україною в телевізійному вигляді. І щоб інформацію про те, що відбувається в Європі, нашим глядачам доносили очима українського кореспондента.

Насправді це дуже правильно. Наші ЗМІ переважно не займаються висвітленням міжнародних подій своїми силамиі українці дивляться на світ чужими очима. А де ще ви хочете відкрити корпункт? Можливо, в США?

– Я б відкрив, якби мені Ігор Туркевич та Петро Димінський дали додаткові гроші на це. З моїм приходом бюджет каналу не виріс. Я все роблю в існуючих межах, які були прийняті до мене. Просто трохи по-іншому.

Який у вас бюджет?

– Не можу сказати. За бюджет відповідає Ігор Туркевич. Я його навіть не бачив, щоб ви розуміли. Я кожен раз питаю: «Ігорю, ми хочемо зробити це і це. Чи можемо ми собі це дозволити?». І він каже, можемо чи ні.

А чи можемо ми порівняти ваш бюджет з бюджетом пропорційних каналів? Якщо врахувати, що ви «хантите» людей з надбавкою до зарплати...

– Ми «хантимо» людей не з надбавкою. Пропозиція ZIKу щодо зарплати середньоринкова; можливо, в деяких випадках навіть нижча. Ми «хантимо» людей чисто на ідеї. Дарина прийшла на ту ж зарплату, яка була закріплена за цією вакансією.

Я привів на ZIK всього четверо людей. Одна із них – мій аналітик, якого я особисто знаю і в якому впевнений, вона дуже добре шукає інформацію, розбирається в офшорах і т. д. Друга – Наталя Влащенко, на яку я покладаю дуже великі надії. Третя – це Дарина Шевченко. І є ще одна людина, яка буде займатися режисурою.

Гроші ніколи нічого не вирішують. Якби все можна було купити за гроші, то медіаринок зараз був би зовсім іншим. Люди завжди йдуть за ідеями, свободою і успіхом. Головна перевага телеканалу ZIK – в тому, що він дає перспективу особистого розвитку, можливість реалізувати себе і разом з каналом рости далі.

Пильні глядачі помітили, що є чотири версії каналу ZIK: львівська на супутнику, цифрова всеукраїнська, і на другому супутникуSD- і HD-версії. У львівській версії, наприклад, є львівська реклама. Коли ви приведете все до спільного знаменника?

– Треба заспокоїти наших пильних глядачів: ZIK всюди буде єдиним і неподільним – у цифрі і на супутнику. Ми зараз переукладаємо договори з усіма кабельними операторами.

Окреме мовлення у Львові поки залишиться в аналозі – там у нас щодня чотири години в рамках місцевої ОДТРК. Глядачі звикли.

І коли відключать аналог, ця версія перестане існувати?

– Нічого страшного, аналог ж не просто відключать, а переведуть всіх в цифру.

Просто у мене була така версія, що ви, можливо, захочете залишити в холдингу якийсь львівський регіональний канал?

– Була б можливість, ми б зробили хоч 24 регіональні телеканали. Все залежить від завдання. В даному випадку не бачу доцільності. Якщо робити львівський регіональний телеканал, то потрібно виробляти для нього зовсім інший контент. Навіщо одне і те ж транслювати двічі одній і тій же людині? А Львів в будь-який час може у себе включити канал ZIK і дивитися наш ефір 24 ​​години на добу.

Генеральний продюсер телеканалу ZIK Гайгисиз Гелдієв. Фото: detector.media/Павло Шевчук
Генеральний продюсер телеканалу ZIK Гайгисиз Гелдієв. Фото: detector.media/Павло Шевчук

Ми писали про відхід із ZIKу братів Капранових, але якщо дозволите, я ще раз запитаю вас про цю історію. Спочатку вони заявили, що пішли на знак протесту проти призначення Наталії Влащенко. Ви потім прокоментували, що «розірвали з ними трудові відносини з етичних міркувань». І ви говорили про те, що програма «Брат за брата», можливо, залишиться з іншими ведучими. Що сталося?

– Коли я прийшов на канал, то в першу чергу почав зустрічатися з людьми. Одними з перших були Дмитро і Віталій Капранови. Вони справили на мене дуже хороше враження. Я сказав їм: «Якщо будуть якісь питання, завжди звертайтесь до мене особисто. Будемо шукати вирішення будь-яких питань. Також хотів вас попросити, щоб ви брали більш активну участь у створенні вашої авторської програми. Коли, наприклад, журналістам ZIK не дають інформацію, ігнорують їх або незаконно затягують терміни доступу до інформації, то ви як люди публічні вимагайте цих відповідей. Це піде тільки на користь вашому ж проекту». Їм це сподобалося, ми розійшлися дуже задоволені. І потім я дізнаюся, що вони проти Наташі або ще чогось. Я взагалі не зрозумів чому. Наташа не вирішує, яку програму відкривати, яких людей наймати. Наташине завдання – чисто творче, креативне.

Я хочу сказати на майбутнє: на телеканалі ZIK всі будуть працювати на єдиний результат, ніхто не буде в привілейованому становищі, ні у кого не буде автономії, крім редакційної.

Чи буде програма «Брат за брата» виходити з іншими ведучими?

– Не буде програми і назви «Брат за брата». Але «Брат за брата» – це сім журналістів (а зараз стане ще більше), редактори, режисери, монтажери, водії, оператори. Вони всі працюють на своїх місцях. І будуть робити зовсім інший продукт. Зміниться хронометраж, особа, наповнення, але залишиться формат «соціального розслідування», тобто ми будемо піднімати соціальні теми з елементами розслідування. І цей продукт в новому вигляді вийде дуже скоро. Його перезапуск – одне із перших завдань, яке зараз стоїть перед Дариною Шевченко.

Ви розповіли про те, які нові проекти запустите. А якісь існуючі закриєте?

– Поки що нічого не закриваємо, тільки створюємо нове. Якщо взяти будь-який продукт, який є на нашому каналі, то початковий задум у всіх хороший. Питання тільки в його реалізації, в кінцевому вигляді продукту.

Я розумію, про що ви говорите. Я питала у глядачів, як вони сприймають ZIK. Вони кажуть, наприклад, про один з проектів: і ведучий хороший, і гості хороші, і питання хороші ставить. Є тільки проблема динаміки, подачі.

– Ми знаємо всі ці моменти, ми їх аналізуємо, і добре, що є зворотний зв’язок від глядачів.

Генеральний продюсер телеканалу ZIK Гайгисиз Гелдієв. Фото: detector.media/Павло Шевчук

Генеральний продюсер телеканалу ZIK Гайгисиз Гелдієв. Фото: detector.media/Павло Шевчук

– Коли ви почнете вимірюватися в панелі Nielsen?

– Ми вже почали вимірюватися в закритому режимі, а з цього тижня почнемо у відкритому.

Зараз, в закритому режимі, на якому ви місці?

– Не на тому, на якому хотілося б. Але ми налаштовані оптимістично.

Зате у вас буде ефект низької бази: що б ви не зробили, отримаєте зростання.

– Звичайно, зараз, що б ми не робили, зростання в процентному співвідношенні буде помітним.

Ви інформаційно-аналітичний канал?

– Більше аналітично-інформаційний та соціально-розважальний.

Який у вас підхід до висвітлення важливих подій і чим ви відрізняєтеся в цьому від інших інформаційних каналів? Наприклад, в минулі вихідні був суд над Романом Насіровим. Далеко не всі канали, навіть інформаційні, приділили цьому багато часу. А ви відзначилися трансляцією в Facebook, яку дуже добре дивилися.

– У нас є журналіст, який скрізь встигає – Олег Борисов. Він любить включатися звідусіль, де б не був. Він спокійно може зателефонувати гостям наших ефірів і запитати: «Про що ви будете говорити сьогодні?». Знімає бекстейдж, показує студію, якісь технічні моменти. Іноді перегляд його трансляцій в Facebook вищий, аніж наших сюжетів або якихось оригінальних телевізійних продуктів. І коли він включився з-під будівлі суду, його трансляцію в Facebook одночасно дивилися 100 тис. людей.

Або інший приклад: сидить позаминулої п’ятниці Саакашвілі в нашій гримерці, а Олег Борисов підійшов до нього і каже: «Пане Міхеїле, про що ви будете говорити?». А я в цей час їхав в поїзді. Включаю свій телефон – Борисова дивиться 27 тис. людей.

Чи правда, що на ZIKу може зявитися проект, ведучим якого буде Міхеїл Саакашвілі?

– Ми таких сюрпризів не готуємо. Хоча я був би тільки радий цьому. Це ж президент! Якби він погодився бути нашим ведучим, то чому б ні? Якщо пофантазувати, то він був би суперкрутим ведучим. Якщо пан Саакашвілі готовий бути ведучим, то я готовий для нього придумати суперформат!

Ще є історія про вашу колишню співробітницю Віру Гирич, яка звільнилася нібито тому, що її попросили запрошувати в ефіри представників «Опоблоку». Що насправді сталося?

– Віра Гирич очолювала у нас гостьову службу. Я з нею бачився, ми спілкувалися, при нашій зустрічі були присутні ще три людини з керівництва. Ми аналізували наших гостей, баланс, наші можливості (мені сказали, що нібито не всі хочуть ходити до нас на ефіри). І я сказав: нам потрібен баланс гостьових студій. Якщо представлена ​​одна сторона, повинна бути і друга. Якщо представлена ​​одна політична сила, повинна бути і друга. Кликати «Опоблок» – таких настанов від мене ніхто не чув. Мені шкода, що деякі медіа використовують колишніх співробітників як інструмент дискредитації телеканалу, роздуваючи неіснуючі історії. Ми рівновіддалені від усіх політичних партій, і будь-яка політична партія має можливість з’являтися в нашому ефірі. Підкреслюю: будь-яка. В рамках закону та існуючих правил.

– Враховуючи, що і ви, і ваш креативний продюсер прийшли з каналу «112 Україна», чи стане ZIK схожим на «112»?

– Він стане кращим. Ми будемо запозичувати найкраще у всіх – не тільки у «112 Україна», а й у «Дождя», CNN, і по всьому світу будемо відслідковувати телевізійні тренди. Скрізь, де є щось, що можна реалізувати в українських реаліях без великих вкладень, ми будемо черпати натхнення. І будемо впроваджувати власні напрацювання.

Найбільша цінність будь-якого телеканалу, як і будь-якого підприємства та держави, – це люди. Головне – щоб були виконавчі, творчі, продуктивні співробітники. Коли вони є, можна робити все. Не те що «112 Україна», а краще. Набагато.

Генеральний продюсер телеканалу ZIK Гайгисиз Гелдієв. Фото: detector.media/Павло Шевчук

Генеральний продюсер телеканалу ZIK Гайгисиз Гелдієв. Фото: detector.media/Павло Шевчук

Ви не знаєте, куди пішли з NewsOne Олексій Семенов, Матвій Ганапольський і Євген Кисельов? Це обросло ще більшою кількістю чуток, ніж зліт ZIK.

– Я думаю, що вам краще запитати у Олексія Семенова.

Олексій – публічна людина. Якщо він щось готує, то буде про це говорити. Якщо він не говорить, значить, у нього поки нічого немає.

Я розумію: якби десь запускався проект, туди повинні були б найматися люди або щось будувалося б, була б інформація від постачальників обладнання. Зараз люди наймаються і студія будується на ZIKу. І я подумала: раптом Олексій Семенов зявиться у вас?

– Я готовий його запросити, якщо він прийде. Але ким? Генпродюсером-2? Ви іноді перебільшуєте. ZIK буде методично розвиватися. Тут немає супермільярдів, суперкоманди медіаменеджерів на 50 або 100 чоловік. Ні, це ті ж рамки, що і були, той же напрямок – просто трохи з іншим поглядом.

Мабуть, через те, що ви перейшли з каналу «112 Україна», і тягнеться такий шлейф припущень. Просто у нас же завжди вірять, що все з чимось повязане. Є ще одне припущення, що до ZIKу зараз має стосунок Єгор Бенкендорф. Можливо, він консультує канал?

– Я готовий відповісти на будь-які питання, на які знаю відповідь. На ті, на які відповідей немає, я не можу щось придумувати. Чи консультує він ZIK? Це можуть сказати три людини – гендиректор, я і інвестор. Мене Бенкендорф не консультує. Чи консультує він інвестора? Не знаю, він мені не повідомляв. Чи консультує Ігоря? Не знаю.

На скільки років інвестор підписав з вами контракт?

– Там є стаття про конфіденційність. Мені здається, я не можу про це говорити.

Я знаю ще один приклад молодого медіаменеджера. З ним укладали контракт на два роки. Все-таки керівнику потрібен термін, щоб щось перетворити. І у нього все успішно вийшло. Він пропрацював значно довше терміну початкового контракту.

– Те, що він підписав контракт на такий термін, вже говорить про те, що він молодець. Ось ви говорите, що будь-якому керівникові для реалізації перетворень потрібен час. Завжди легко все взяти, витерти і робити з нуля, з новою командою, з людьми, яких ти знаєш. Найважче – брати з того, що є, і робити найкраще. І я вам скажу: кадровий потенціал у ZIKу – суперкрутий, технічний потенціал – суперкрутий, творчий потенціал – суперкрутий, залишилося все це об’єднати в одне ціле. І все. Будуть з’являтися нові завдання – будуть нові вимоги. Не будуть люди погоджуватися, не захочуть, не зможуть – доведеться наймати нових.

Ніякі інтриги і чутки мене не зіб’ють і не будуть відволікати. Я бачу перед собою дуже велику мету і у мене великі амбіції. Я буду прямо, не обертаючись, не відволікаючись, йти до цієї мети. Можливо, буду падати, може, не завжди у мене будуть виходити суперкруті речі. Але йти буду методично. В даний момент у мене карт-бланш від інвестора, і було б нерозумно не використовувати цю можливість в інтересах телеканалу.

Галина Петренко,
«Детектор медіа»

Редакція не завжди поділяє позицію авторів публікацій.
* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
2017-12-16 11:05:28