понеділок, 6 березня, 2017, 17:03 Влада
Для відновлення доріг в Україні необхідні 5 років та контроль суспільства, – Омелян
Ремонт дороги. Фото: Микола Тис/ZIK
Ремонт дороги. Фото: Микола Тис/ZIK

Майже усі українські автошляхи нині знаходяться в незадовільному стані. Для їх відновлення потрібно п’ять років поспіль виділяти з бюджету по п’ятдесят мільярдів гривень. Натомість, суспільство має контролювати якість ремонту та будівництво нових доріг.

Таку думку в інформаційно-аналітичному ток-шоу «Почути Україну» (щоп’ятниці о 21:30) на телеканалі ZIK висловив міністр інфраструктури України Володимир Омелян.

Українські дороги, вже за весняною традицією, перетворюються на смугу перешкод. Натомість, українцям роками обіцяють ремонт основних автошляхів країни та доріг місцевого значення.

«У нас справді знищені дороги. Окрім цього, в Україні вони розраховані зовсім на інше навантаження, ніж воно є насправді. Нині «Укравтодор» не відповідає за дороги в містах чи селах, це відповідальність муніципальних органів влади», – запевняє гість програми.

Більшість українських доріг не ремонтували ще з часів початку незалежності. Та замість того, щоб ремонтувати дороги загальнодержавного значення, чиновники ремонтують автошляхи, які ведуть до їхніх помешкань.

«Дороги до чиновників немає, є дороги до людей. Тому першочергово ремонтуються шляхи, які найбільш проблемні. В свою чергу «Укравтодор» співпрацює з місцевими громадами, щоб і з обласного бюджету виділялися кошти. Таким чином мережу доріг розширено, і вже у 2016 році відремонтували рекордну кількість автошляхів», – каже Володимир Омелян.

За його словами, різниця ремонту доріг за українським сценарієм та за кошти міжнародних проектів – значна. Адже міжнародні проекти передбачають низку чинників, які запобігають корупції. Там контролюється кожен етап, а самі міжнародні тендери проходять на високому рівні. Саме за міжнародними прикладами сьогодні реформують і «Укравтодор».

«Нині вже багато чого зроблено. Наприклад, створений дорожній фонд, проведена децентралізація «Укравтодору», що, в свою чергу, посилить відповідальність муніципальних органів влади за місцеві дороги. А «Укравтодор» виступатиме лише замовником послуг, контроль за якими буде незалежним», – переконує міністр.

Омелян додає: кожен громадянин України, який не задоволений якістю доріг, має право вимагати від держави компенсацію.

«Ми повинні пам’ятати: можна іти в суд і вимагати компенсацію за пошкоджене авто чи завдані збитки внаслідок поганих доріг. Але треба розуміти, що кошти, які є – не збільшуються. Тому це аж ніяк не вирішить проблему українських доріг. У свою чергу, громадяни повинні контролювати та моніторити, як відбувається ремонт автошляхів, бо держава не все бачить. Неодноразово доводилося переконувати і депутатів в уряді: для того, щоб економіка запрацювала, перш за все, необхідно відновити інфраструктуру країни. Після цього прийдуть інвестори і з’являться нові робочі місця. Тому нині ми отримали нові інструменти, засоби контролю за грошима, і, нарешті – фінансування. Створивши європейську прозору систему, зможемо збудувати в Україні нові, якісні дороги», – переконує Володимир Омелян.

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
2017-06-26 18:43:04