середа, 19 жовтня, 2016, 15:27 Людина
Щоб запобігти транспортному армагеддону у Львові, люди радять змінити всю систему руху
Затори у Львові. Фото: lvivpost.net
Затори у Львові. Фото: lvivpost.net

Треба змінювати всю систему руху транспорту у Львові, – як громадського, так і вантажного. Вперше цю проблему піднесли ще у 1988 році (ВВА). Окрім того, був розроблений генплан у якому було передбачено навіть знесення певної частини в т.ч. і житлового фонду для створення транспортного кільця у прицентровій частині Львова. Але ні Садовий, ні його наступники не наважаться здійснити транспортну реформу Львова, бо будуть боятися втратити автомобілецентричний електорат.

Про це написав журналіст, колишній мешканець Львова Ігор Сарвиров, коментуючи у Фейсбуці матеріал IA ZIK «Маршрутки: Найбільша ганьба львівських чиновників».

Проблема з функціонуванням громадського транспорту у Львові вже давно добряче дошкуляє мешканцям. В IA ZIK вже писали, зокрема, що ранкові щоденні транспортні пригоди у Львові не для пенсіонерів, хворих та немічних, бо для цього треба мати кінську силу і здорові нерви. А також запитували: «Коли ж закінчиться епоха бидловозок?».

Звертали увагу також на те, що «такі щоденні транспортні маршрути Львова руйнують людську психіку, викликають почуття провини, гнів та інші неприємні емоції. Люди перестають вірити, що заслуговують на краще життя, що можна щось змінити, бо влада на них не зважає і все уже вирішила без них».

«Я як мама особливої дитини просто обурена. Зранку (читай: у час-пік) ми повинні потрапити до школи. Ми чекаємо до години часу, щоб увіпхатися у автобус. Ми пробували виходити на півгодини швидше і на півгодини пізніше, але це аніскільки ситуацію не змінило: п’ять маршруток проїздить, не зупинившись, шоста (така ж переповнена) зупиняється, і я силою заштовхую свого сина до середини, мене ж затискає дверима, але я задоволена, бо хоч якось, та їду. І так ЩОРАНКУ. Люди стоять так щільно, що і звичайній людині паморочиться у голові, а як себе почуває мій син, у якого аутизм, ви можете лише уявити. А ще люди штовхаються, наступають на ноги, розчищають собі шлях ліктями, лаються, зляться. Я знаю, що наші люди не погані і не злі, просто жодна людина не зможе без негативних емоцій стерпіти таке – не побоюсь цього слова – знущання.

Банально, але більш справедливого не вигадаєш: якби чиновники поїздили б отак, як їжджу я і тисячі інших мешканців, у маршрутках протягом тижня, то проблема була б вирішена дуууже швидко. Треба пересадити їх із розкішних автівок до автобусів. До речі, плачевна ситуація у дуже багатьох районах Львова!!!», – написала у блозі на IA ZIK Юлія Толстих.

З того всього Ігор Сарвиров робить висновок, що збільшення кількості машин на маршрутах мало сприятиме вирішенню транспортної проблеми у Львові, натомість треба змінювати всю систему руху транспорту. Знову.

Нагадаємо, 1 січня 2012 року у Львові сталася «транспортна революція» – почала діяти нова маршрутна мережа. Одразу після її запровадження люди стали повторювати гасло: «Спасибі меру Садовому, що пішки йду додому», чекаючи годинами на зупинках на потрібний автобус. Львів’яни на початках пікетували будівлю міської ради, вимагаючи повернути старі маршрути.

А коштувало впровадження цієї транспортної мережі 540 тис. євро. Французька фірма «Louis Berger» – ось хто подарував транспортний колапс Львову. Контракт укладав Європейський банк реконструкції і розвитку (ЄБРР), саме він проводив свій тендер, щоб обрати консалтингову компанію. Цей тендер і виграла компанія «Louis Berger». А в помічники – як субпідрядника – взяла фахівців з НУ «Львівська політехніка». Серед них були власне Микола Жук та Андрій Білоус, які пізніше стали начальником і заступником начальника міського управління транспорту відповідно.

Кандидату технічних наук, доценту кафедри Систем автоматизованого проектування НУ «Львівська політехніка» Віталію Мазуру проектний консультант «Louis Berger» пропонував стати субпідрядником з розробки транспортної мережі для Львова, але науковець відмовився. Вважав попередню маршрутну мережу оптимальною для Львова, не хотів робити ніяких революцій, а рекомендував впроваджувати зміни плавно.

І от до яких сьогодні наслідків призвело впровадження цієї нової транспортної мережі у Львові, на яку витратили 540 тисяч євро. Тепер її знову радять змінювати, окрім того, треба запроваджувати електронний квиток. На це також планують витратити купу грошей. То, може, перед тим варто добре подумати, щоб вкотре не повторилось "горе з розуму".

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
2016-12-03 13:34:24