п'ятниця, 10 квітня, 2015, 11:07 Львів
Громада Львова вимагає реального обліку пасажиропотоку у маршрутках
Маршрутки у Львові. Фото: Роман Балук/ZIK
Маршрутки у Львові. Фото: Роман Балук/ZIK

Вчора, 9 квітня, у Львові відбулися повторні громадські щодо проекту рішення виконавчого комітету Львівської міської ради «Про встановлення тарифів на послуги з перевезення пасажирів у міському автомобільному транспорті». Протягом 2,5 год. не розглядали нового тарифу на перевезення у маршрутках. Громадськість заявила, що поки не буде реального обліку пасажиропотоку, скасування рішення про обмеження проїзду пільговиків, вартість проїзду обговорювати не можна.

Про це повідомляє кореспондент ІА ZIK.

На громадські слухання традиційно прийшло дуже багато людей: пасажири, перевізники, водії, представники міської влади. Начальник управління транспорту та зв’язку ЛМР Віктор Щир у своєму виступі зазначив, що у місті склалась непроста ситуація з пасажирськими перевезеннями. За рік вартість пального дуже зросла. Саме тому виконком прийняв рішення переглянути тарифи.

«Це вимушене рішення. Якщо б його не прийняли, то до кінця березня ми б користувалися лише 10% громадського транспорту», – сказав В. Щир і зазначив, що тариф у 3 грн «для всіх підприємств є дуже важким економічним навантаженням».

Він закликав присутніх дійти консенсусу, вислухати всі позиції, аби ці громадські слухання не закінчились, як попередні. Нагадаємо, у четвер, 2 квітня, під час громадських слухань жодного рішення прийнято не було. Через шквал емоцій, а також почату шарпанину, яка переросла у бійку, їх довелося зупинити.

Представник АТП-14630 Володимир Головатий зазначив, що перевізники не лише надають послуги людям, а й також забезпечують сім’ї водіїв прибутком.

«Для багатьох сімей це єдине джерело доходу. Якщо фінансовий стан підприємства погіршиться, то це позначиться на цих громадянах Львова», – сказав він.

Представник АТП зазначив, що зараз підприємство працює завдяки товарним кредитам. Однак з часом терпець кредиторів увірветься. Вони не будуть давати у борг ні пального, ні запчастин. При розрахунковому тарифі у п’ять гривень підприємству потрібно буде працювати півроку, щоб погасити усі борги перед постачальниками, зазначив він.

Володимир Головатий також запропонував громадським активістам перевірити, скільки заробляє маршрутка у день, щоб пересвідчитись, що «чорної» чи «білої» виручки нема». Представники громадських організації прийняли його пропозицію.

Керівник АТП-1 у Львові Михайло Сидорович озвучив вартість іншу вартість проїзду – у 4 грн.

«Вартість проїзду у 4 грн – це нульова рентабельність: наші валові витрати і доходи зійдуться до нуля. Ми нічого не заробимо. Це просто існування. Неможливо думати про те, щоб розвиватися», – сказав Михайло Сидорович.

Водночас голова ГО «За якісний транспорт» Святослав Товстига зазначив, що громадські слухання стосуються безпосередньо підняття вартості проїзду у маршрутках, а міська влада у матеріалах не подала ціни, яку має обговорити громадськість.

«Ми маємо два розрахунки: від АТП-1 – 4 грн і від «Фіакру» – 6 грн. У проекті рішення, який ми обговорюємо на місці, де має бути вказана вартість проїзду, – пробіл, а ми маємо обговорювати фактичну цифру», – зазначив Святослав Товстига і попросив у представників міської влади озвучити, наскільки вартість проїзду хочуть збільшити. Однак протягом усіх слухань жодної цифри представники ЛМР не озвучили. Лише голова Асоціації перевізників Львівщини Іван Велійка наприкінці слухань заявив, що на засіданні виконкому розглядатимуть підвищення вартості проїзду до 5 грн.

Святослав Товстига додав, якби у Львові запровадили електронний квиток, то питань щодо тарифів б не було.

«Якщо б був надприбуток, то він би йшов у місцевий бюджет, якщо його б не було, то місто дофінасовувало б різницю. Пасажир б у середньому платив 50% вартості проїзду. А у нас зараз пасажир платить за себе і частково за пільговика», – зазначив він.

Представник ГО «Розвиток громади» Юрій Татомир додав, що вартість проїзду потрібно переглядати за участю експертів, які можуть чітко обґрунтувати підняття тарифів.

Водночас львів’янин Андрій Твердохліб під час свого виступу заявив, що попередні громадські слухання відбулися, оскільки після шарпанини багато людей залишились і ухвалили протокол. Зокрема, й ньому йшлося про скасування рішення виконкому №115.

Нагадаємо, виконавчий комітет Львівської міськради 10 березня прийняв рішення про тимчасове встановлення часу дії посвідчень пільгових категорій пасажирів у міському автотранспорті.

Згідно з рішенням, виконком тимчасово, до 1 червня 2015 року, встановив час дії посвідчень на безоплатний проїзд пільговим категоріям пасажирів у міському автотранспорті з 10.00 до 16.00.

30 березня виконком вніс зміни до свого рішення, встановивши, що воно не поширюється на учасників бойових дій, дітей-сиріт, дітей з багатодітних сімей та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також інвалідів по зору. Відтак, лише ці категорії пільговиків їздитимуть у маршрутках без обмежень.

Крім того, виконком вирішив розпочати процедуру коригування тарифу і провести відповідні громадські слухання. Рішення №115 набрало чинності 3 квітня.

Також львів’яни 2 квітня, за словами Андрія Твердохліба, ухвалили не переглядати тарифу на проїзд поки не буде обліку пасажирів.

«У нас є претензії до міської ради. Вони згідні на все, аби не дотримуватись закону про порядок обліку пасажирів», – наголосив чоловік.

Його виступ викликав бурні оплески.

Після доповідей кожен мав змогу висловити власну думку щодо проїзду у маршрутках міста. Люди скаржились на якість перевезень, чистоту у салонах, культуру водіїв.

Водночас представник ГО «Розвиток громади» запропонував перевіряти водіїв на детекторі брехні щодо «чорної готівки». На його пропозицію відгукнувся Михайло Сидорович. Він заявив, що готовий хоч зараз пройти перевірку на поліграфі, щоб довести, що на його підприємстві немає тіньової каси.

Найбільше емоцій у людей викликало обговорення питання щодо проїзду пільговиків. Львів’янка Олена Дуб заявила, що обмеження проїзду створило для пільговиків гетто. Вони не можуть вільно подорожувати містом протягом дня. Наприкінці громадських слухань жінка заявила, що оголошує голодування до того часу, поки усі обмеження щодо проїзду не скасують.

Менш активні учасники дискусії виклали свої пропозиції щодо зміни тарифу та якості перевезень на папері і передали їх модератору обговорення очільнику відділу громадського партнерства управління «Секретаріат ради» Львівської міськради Юрію Лукашевському. Він зазначив, що усі пропозиції розглянуть у міськраді і під час прийняття рішення щодо тарифу їх врахують.

 

* Якщо Ви знайшли помилку в тексті новини, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
реклама
більше новин
2017-09-23 08:37:16